وجود ۵۵۰ پروژه نیمه‌تمام در روستاهای گلستان / طرح‌ها ظرف ۲ سال آینده تکمیل می‌شود

مدیرکل بنیاد مسکن گلستان از وجود ۵۵۰ پروژه نیمه تمام در این استان خبر داد و گفت: با توجه به سفر اخیر رئیس جمهور به گلستان پیش‌بینی می‌شود تا دو سال آینده جهشی در تکمیل فاز یک و دو طرح هادی داشته باشیم.

سید محمد حسینی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در گلستان با بیان اینکه کار زیرسازی معابر بعضی روستاها انجام شده اما کار آسفالت آن باقی مانده است، اظهار کرد: بعضی روستاها نیاز به تعویض شبکه خدمات زیربنایی دارد که مجبور هستند آسفالت را کنده‌کاری کنند. بارها مورد انتقاد واقع شدیم که چرا شرکت‌هایی همچون آبفا و گاز کار خود را از قبل انجام نداده‌اند.

وی با اشاره به اینکه روستاهایی که قرار است آسفالت شوند مشخص شده است، افزود: طی تفاهم‌نامه‌ای قرار است بیش از ۳۰۰ روستا از محل قیر رایگان آسفالت شوند که زیرسازی آن بر عهده دهیاران خواهد بود.

مدیرکل بنیاد مسکن گلستان خاطرنشان کرد: برای آسفالت در بخشی از روستاها منتظر اجرای عملیات زیرسازی دهیاران هستیم و درخواست داریم تا آن‌ها به کار خود سرعت ببخشند تا پروژه آسفالت روستاها به پایان برسد.

حسینی اضافه کرد: از محل اعتبارات سال جاری ۸۰ کیلومتر از معابر آسفالت خواهد شد و پیش بینی می‌شود تا پایان سال این اقدامات عملیاتی شود.

وی عملیات اجرای طرح هادی را یک پروژه مستمر سالانه دانست و تصریح کرد: در حال حاضر ۵۵۰ پروژه نیمه تمام در استان وجود دارد. محدودیت منابع داریم و سالانه ۲۰۰ یا ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار جذب می‌کنیم که این اعتبارات بر اساس شاخصه‌ها در بین روستاها توزیع می‌شود.

مدیرکل بنیاد مسکن گلستان گفت: به دلیل محدودیت اعتبارات پروژه‌ها به صورت خُرد در حال تکمیل شدن است.

حسینی افزود: با توجه به اینکه در سفر رئیس‌جمهور به استان گلستان اعتبارات خوبی دیده شد، پیش بینی می‌شود طی یکی دو سال آینده جهشی در اتمام فاز یک و دو طرح هادی داشته باشیم.

کد خبر 717289

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.