آغاز فعالیت اجرایی منطقه آزاد مازندران از ابتدای سال ۱۴۰۳

استاندار مازندران با بیان اینکه امیدواریم با سفر دبیر شورای عالی منطقه آزاد بتوانیم سرعت بیشتری بر فعالیت این منطقه آزاد داشته باشیم، گفت: انتظار می‌رود طی سه ماه اول سال ۱۴۰۳ عملا فعالیت منطقه آزاد مازندران را اعلام کنیم.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از مازندران، سیدمحمود حسینی‌پور امروز _چهارشنبه سیزدهم دی_ در حاشیه حضور مشاور رئیس جمهور و دبیرکل منطقه آزاد تجاری به منطقه آزاد مازندران در جمع خبرنگاران اظهار کرد: طی سفر مشاور رئیس جمهور به مازندران برنامه‌های متنوعی تدارک دیده شد که یکی از این برنامه‌های مهم نشست با فعالان اقتصادی و سرمایه‌گذاران بوده است.

وی یکی از موارد حضور مهم وی را اهمیت منطقه آزاد مازندران مطرح کرد و گفت: این منطقه با فاصله ۳۰ ساعت نزدیک‌ترین منطقه آزاد به پایتخت کشور خواهد بود.

حسینی‌پور با اشاره به اینکه منطقه آزاد می‌تواند جذابیت‌های خوبی را برای کشورهای همسایه ایجاد کند، عنوان کرد: با وجود این ظرفیت‌های بالایی که در مازندران در حوزه تجارت است و با تجارت دریایی گره خورده است در این بخش توانایی دارد.

استاندار مازندران با تاکید بر اینکه مازندران در گذشته دور نیز تجارت دریایی را در کارنامه خود داشته است، اظهار داشت: برخی از پادشاهان به منظور استفاده از این تجارت دریایی نیمی از سال را در این سپهری می‌کردند و این به دلیل اهمیت ژئوپلیتیکی و استراتژیکی برمی‌گردد.

وی ادامه داد: با توجه به این سیاست‌گذاری کشور، فعال‌سازی منطقه آزاد مازندران برای ایجاد بازارچه‌های مشترک با کشورهای همسایه و CIS است و در امتداد آن راه‌یابی به کشورهای اروپایی از این طریق خواهد بود.

حسینی‌پور با بیان اینکه امیدواریم با سفر دبیر شورای عالی منطقه آزاد بتوانیم سرعت بیشتری بر فعالیت این منطقه آزاد داشته باشیم، افزود: انتظار می‌رود طی سه ماه اول سال ۱۴۰۳ عملاً فعالیت منطقه آزاد مازندران را اعلام کنیم.

نماینده دولت سیزدهم در مازندران با اشاره به اینکه در این امر کار بسیار سختی است و در برخی مناطق فعالیت آنها حتی دو سال به طول انجامید، یادآور شد: طی سه هفته آینده تصویب نهایی آن انجام می‌شود و مصوب آن به دولت و در نهایت به شورای نگهبان خواهد رفت که طی این زمان امیدواریم سه ماه اول سال آینده فعالیت اجرایی آن را داشته باشیم.

کد خبر 717221

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • US ۱۹:۴۱ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۶
    1 0
    چقدر خبرهای خوب از مازندران میشنویم ..خدا قوت