منطقه آزاد مازندران از مزیت سرزمینی برخوردار است

مشاور رئیس جمهور و دبیر شورای عالی مناطق آزاد تجاری، صنعتی و ویژه اقتصادی گفت: بهره‌مندی منطقه آزاد مازندران از مزیت سرزمینی دریای خزر را از دلایل راه‌اندازی این منطقه عنوان کرد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از مازندران، حجت‌الله عبدالملکی امروز _چهارشنبه سیزدهم دی_ در حاشیه افتتاح دفتر منطقه آزاد مازندران در جمع خبرنگاران در ساری با بیان اینکه طرح منطقه آزاد ساری از سوی مجلس شورای اسلامی، شورای نگهبان و مجمع مصلحت نظام به تصویب رسید و کارهای اجرایی آن شروع شده است، اظهار کرد: طی چند روز آینده پس از تصویب اساسنامه منطقه و انتخاب اعضای مدیره و مدیرعامل، کار را به صورت جدی‌تر در سه ماه آینده آغاز خواهیم کرد.

وی مهم‌ترین دلیل برای توجیه منطقه آزاد در این منطقه و تأیید شدن آن در نهادهای ذی‌ربط را بهره‌برداری از ظرفیت‌های خزر عنوان و مطرح کرد: سالیان گذشته موضوع آن در سیاست‌های کلی نظام جهت استفاده از آن مزیت‌های سرزمین‌ی مطرح بود و اخیراً در مجمع تشخیص مصلحت نظام تدوین و مقام معظم رهبری ابلاغ کردند.

عبدالملکی با اشاره به اینکه مازندران دارای مرزهای دریایی بسیار مهمی برخوردار است اما از مزایای منطقه آزاد بهره‌مند نبود، تصریح کرد: در دریای خزر به غیر یک منطقه آن هم گیلان منطقه دیگری وجود ندارد بنابراین مصوبه بر راه‌اندازی یک منطقه آزاد واحد در سه منطقه معرفی شده در این استان شد.

دبیر شورای عالی مناطق آزاد تجاری، صنعتی و ویژه اقتصادی با اشاره به اینکه راه‌اندازی این منطقه از مزایای سرمایه‌گذاری، اقتصادی و تجاری کشورهای همسایه به ویژه روسیه و بازار اقتصادی موجود این کشور بهره‌مند شد، افزود: علاوه بر این منطقه آزاد مازندران می‌تواند بازوهای عالی سرمایه‌گذاری کشور شود کما این که در دو تا از سه پهنه منطقه از سرمایه‌گذاری خوبی انجام شده و زیرساخت‌های اولیه در آن صورت گرفته است.

وی این منطقه را یک منطقه ملی مطرح کرد و گفت: منطقه آزاد مازندران در سطح اقتصاد کشور بسیار مهم و حیاتی است که علاوه بر سرمایه‌گذاری استان در سطح ملی نیز مثمر ثمر واقع می‌شود.

کد خبر 717202

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.