افزایش ۴۲ درصدی ماموریت‌های آتش‌نشانان تالش در پاییز

رئیس واحد آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تالش گفت: آتش‌نشانان و تیم‌های امداد و نجات این واحد در پاییز امسال، به ۸۵ ماموریت اطفای حریق، حادثه، امداد و نجات و خدمات ایمنی اعزام شدند، که نسبت مدت مشابه سال قبل حدود ۴۲ درصد افزایش داشته است.

محمدرضا خورشیدی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در گیلان اظهار کرد: آتش‌نشانان و تیم‌های امداد و نجات واحد آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تالش در پاییز امسال، به ۳۷ مأموریت اطفای حریق اعزام شدند.

وی افزود: از این تعداد آتش‌سوزی ۱۰ مورد منزل مسکونی، پنج مورد تجاری، ۱۱ مورد ضایعات و علفزار، پنج مورد آتش‌سوزی خودرو، یک مورد جنگل و پنج مورد مربوط به سایر حریق‌ها بوده است.

رئیس واحد آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تالش خاطرنشان کرد: آتش‌نشانی این شهر در ۱۵ مورد نجات افراد از آسانسور، دو مورد نجات افراد محبوس در اماکن مختلف، ۱۰ مورد امداد در تصادفات جاده‌ای، ۱۸ مورد رفع مزاحمت حیوانات موذی، یک مرد گیر کردن اعضای بدن و دو مورد سایر امدادها، خدمات ایمنی ارائه کرده است.

خورشیدی با بیان اینکه شهروندان در هنگام وقوع حوادث و آتش‌سوزی، آرامش و خونسردی خود را حفظ کنند و در زمان تماس با سامانه ۱۲۵ واحد آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تالش، آدرس خود را دقیق اعلام کنند، تصریح کرد: رانندگان هنگام شنیدن صدای آژیر خودروی‌های امدادی مثل آتش‌نشانی و آمبولانس، هرچه سریع‌تر مسیر را برای عبور آن‌ها باز کنند تا شاید جان انسانی نجات پیدا کند.

وی تاکید کرد: شهروندان با رعایت نکات ایمنی قبل از خارج شدن از منزل مسکونی و محل کار خود از خاموش بودن لوازم گازی و برقی اطمینان حاصل کرده و در اسرع وقت نسبت به بیمه حوادث و آتش سوزی این واحدها اقدام کنند.

به گزارش ایمنا، شهر هشتپر یا تالش مرکز شهرستان تالش، در ۱۱۰ کیلومتری غرب مرکز استان گیلان واقع شده است و واحد آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری این شهر با ۲۵ نیروی انسانی و پنج خودروی اطفای حریق و یک تانکر آب‌رسان در دو ایستگاه فعالیت می‌کند.

کد خبر 717191

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.