جابجایی بیش از یک میلیون و ۳۰۰ هزار مسافر

رئیس اداره حمل و نقل مسافر اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی از جابجایی بیش از یک میلیون و ۳۰۰ هزار مسافر توسط ناوگان حمل و نقل عمومی استان در قالب ۱۱۰ هزار سفر خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایمنا از مرکزی و به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی، محمدرضا یحیایی با اشاره به تحلیل آمار جابجایی مسافران در ۹ ماهه ابتدای سال جاری اظهار کرد: از ابتدای سال جاری تا پایان آذرماه یک میلیون و ۳۱۱ هزار و ۷۶۷ مسافر با افزایش ۱۰ درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته توسط ناوگان حمل و نقل استان جابجا شدند.

وی افزود: از این تعداد مقصد ۴۳۶ هزار و ۳۶۷ نفر درون استان و ۸۷۵ هزار و ۴۰۰ نفر برون استان بوده‌اند.

رئیس اداره حمل و نقل مسافر اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی تصریح کرد: تعداد مسافران درون استانی ۴۱ درصد افزایش و برون‌استانی با سه درصد کاهش روبرو بوده است.

وی ادامه داد: جابجایی مسافران در این مدت در قالب ۱۱۰ هزار و ۲۷۹ سفر بوده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲۱ درصد افزایش دارد.

یحیایی با بیان اینکه عمده مبدأ سفرها از شهرستان‌های اراک و ساوه به مقاصد تهران و اصفهان بوده است، اضافه کرد: در سال جاری ۶۳۶ هزار و ۴۲۰ نفر در قالب ۳۶ هزار و ۵۳۰ سفر توسط اتوبوس، ۵۱۵ هزار و ۹۱۳ نفر در قالب ۶۷ هزار و ۸۲۵ سفر توسط مینی‌بوس و یا سواری جابجا شده‌اند.

وی تصریح کرد: حمل و نقل برون شهری استان با ۴۸ شرکت مسافربری، اتوبوسی، سواری و مینی بوسی در ۵ پایانه مسافربری که توسط دولت و شهرداری‌ها نگهداری می‌شود، در حال فعالیت هستند.

رئیس اداره حمل و نقل مسافر اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی اظهارکرد: سه پایانه در شهرستان اراک یک پایانه در شهرستان خمین و یک پایانه در شهرستان ساوه است و مابقی پایانه‌ها توسط شرکت‌های خصوصی تأمین و نگهداری می‌شود.

کد خبر 717147

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.