مجموعه امیرقلی امینی به ترویج فرهنگ کتابخوانی می‌پردازد

مدیر منطقه یک شهرداری اصفهان گفت: مجموعه امیرقلی، منزل مسکونی نویسنده و روزنامه‌نگار بزرگ منطقه یک به نام امیرقلی امینی است که وصیت کرد تا این ملک به ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی بپردازد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، علی رضی‌زاده امروز _چهارشنبه سیزدهم دی_ در آئین افتتاحیه بنیاد فرهنگی امیرقلی امینی ضمن تبریک ولادت حضرت زهرا (س) اظهار کرد: شهرداری و شورای اسلامی شهر اصفهان در این مدت به‌صورت پیوسته پیگیر افتتاحیه مجموعه امیرقلی امینی بود.

وی با بیان اینکه مراکز فرهنگی منطقه یک با ۸۱۰ هکتار و ۷۹ هزار جمعیت پاسخگوی فعالیت فرهنگی این منطقه نبود، افزود: یکی از ۳۰۰ وظایف شهرداری ایجاد مراکزی است که انگیزه کتاب و کتابخوانی در شهروندان را افزایش دهد، از این‌رو باید بتوانیم در مدت زمان محدود، بهترین استفاده را از فرصت‌ها داشته باشیم.

مدیر منطقه یک شهرداری اصفهان تاکید کرد: این مجموعه منزل مسکونی نویسنده و روزنامه‌نگار بزرگ منطقه یک به نام امیرقلی امینی است که در زمان خودش به‌درستی خدمت کرده و وصیت کرد تا این ملک به ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی بپردازد.

رضی‌زاده گفت: تکلیف شد تا بتوانیم این خانه تاریخی را مجدد احیا کنیم و این مجموعه را در اختیار ایجادکنندگان فرهنگ کتاب و کتابخوانی قرار دهیم تا فعالیت‌های خود را در این مجموعه ادامه دهند.

وی با بیان اینکه نیازمند همکاری تمام شهروندان هستیم، ادامه داد: از برخی فرهیختگان منطقه یک دعوت کردیم تا به‌عنوان دفتر کار در این مجموعه حضور پیدا کنند.

مدیر منطقه یک شهرداری اصفهان ضمن قدردانی از زحمات فرزندان زنده یاد امیرقلی امینی بنیانگذار این بنیاد گفت: در آینده شاهد رویدادهای خوبی خواهیم بود و به نقاط دیگری در شهر دسترسی پیدا کرده تا در اختیار کتاب‌خوانان قرار دهیم.

کد خبر 717130

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.