زمینه رشد بانوان فراهم شود

رئیس دانشگاه‌های آزاد اسلامی استان اصفهان گفت: بیش از ۵۰ درصد از اعضای هیئت علمی دانشگاه‌های آزاد اصفهان را زنان تشکیل می‌دهند، لذا باید زمینه رشد بانوان را فراهم کنیم تا شاهد پیشرفت‌های علمی بیش از پیش توسط دختران و زنان این سرزمین باشیم.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، پیام نجفی امروز _سیزدهم دی_ در همایش ملی حضور مؤثر بانوان در عرصه چالش‌ها و راهکارهای دستیابی به الگوی سوم زن مسلمان، ضمن گرامیداشت فرا رسیدن سالروز ولادت حضرت فاطمه الزهرا (س) و دهه بصیرت و شهادت سردار سلیمانی اظهار کرد: زنان بیش از ۶۵ درصد جمعیت دانشجویان دانشگاه‌های آزاد استان اصفهان را تشکیل می‌دهند، از این‌رو در صدد هستیم هر چه بیشتر از ظرفیت علمی، فرهنگی و توانمدی‌های زنان در هیئت‌های علمی استفاده کنیم.

وی با اشاره به اینکه تلاش داریم که تحصیلات دانشگاهی را به سمت تأمین نیازهای خانواده سوق دهیم، افزود: باید زمینه رشد بانوان را فراهم کنیم تا شاهد پیشرفت‌های علمی و سایر پیش از پیش توسط دختران و زنان این سرزمین باشیم تا به همگان ثابت شود که شأن و شخصیت زن مسلمان در جامعه اسلامی نه تنها با حفظ حجاب تضعیف نشده، بلکه آنها را قادر به فتح قله‌های دانش و فناوری با رعایت اصول انسانی و کرامت زنانه کرده است.

رئیس دانشگاه‌های آزاد اسلامی استان اصفهان پیرامون اینکه بیش از ۵۰ درصد از اعضای هیئت علمی واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی اصفهان را زنان تشکیل می‌دهند، تصریح کرد: این بانوان توانا و تلاشگر به عنوان رؤسای دانشگاه‌ها و مسئولان دانشکده‌ها نیز فعال هستند، به طوری که واحد دانشگاهی فلاورجان بیش از یک دهه به صورت یک واحد تک جنسیتی فعالیت دارد.

وی با اشاره به حضور مؤثر زنان اصفهانی در عرصه‌های دانش‌بنیان با کسب جایگاه‌های برتر، گفت: در این راستا نمونه شامخ در برگزاری جشنواره اخیر وزارت علوم بود که از دکتر کلبادی به عنوان استاد فناوری تجلیل شد. دانشگاه‌های آزاد اسلامی در کل کشور ظرفیت خوبی دارند و شاهد جریانات خوبی در دانشگاه هستیم تا بتوانیم هر چه بیشتر از ظرفیت علمی، فرهنگی و توانمدی‌های زنان در هیئت‌های علمی استفاده کنیم.

نجفی با بیان اینکه در مدارس سما نزدیک بر ۱۲ هزار دانش‌آموز در حدود ۹۰ مدرسه مشغول به فعالیت هستند، خاطر نشان کرد: در این مراکز از ظرفیت معلمان زن بهره‌مند هستیم؛ با توجه به استقبال مطلوب باید توسعه کمی و کیفی را در دستور کار قرار دهیم و با روش‌های جدید و نوین فرهنگی در شکل‌گیری باورهای نسل آینده ساز ایران کوشا باشیم.

کد خبر 717129

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.