بنیاد مسکن کهگیلویه و بویراحمد رتبه نخست کشور در جذب سهمیه قیر

مدیرکل بنیاد مسکن کهگیلویه و بویراحمد گفت: استان در زمینه جذب سهمیه قیر در سطح کشور رتبه اول را دارد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کهگیلویه و بویراحمد زبیر موسوی روز_ چهارشنبه، سیزدهم دی_ در جمع خبرنگاران اظهار کرد: تسهیلات ساخت مسکن روستایی کهگیلویه و بویراحمد طی سال‌جاری از چهار هزار واحد به ۷ هزار واحد رسیده‌است.

وی با بیان اینکه تسهیلات تکمیلی نیز برای واحدهایی با شرایط مشخص در نظر گرفته شد، افزود: سقف تسهیلات مسکن روستایی نیز با دوران مشارکت سه ساله، بازپرداخت ۲٠ ساله و از ۲٠٠ میلیون تومان به ۳۵٠ میلیون تومان رسیده‌است.

مدیرکل بنیاد مسکن کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اختصاص ۳۵۰ میلیارد تومان به مسکن روستایی استان، استان، خاطرنشان کرد: جوانان فاقد مسکن و خانه‌های بافت فرسوده در اولویت این تسهیلات قرار دارند.

موسوی از صدور ۷۸٠ سند روستایی و ۳۷۲ سند شهری در نه ماه ابتدایی سال خبر داد و تصریح کرد: در حوزه عمران روستایی ۱۹٠ هزار متر مربع زیرسازی، ۲۳٠ هزار متر بیس‌ ریزی و ۵۴٠ هزار متر مربع آسفالت اجرایی شد.

وی با بیان اینکه در بحث جذب قیر رتبه اول کشور را داریم، خاطرنشان کرد: طرح ویژه بهسازی در سطح استان اجرایی و در سال گذشته برای چهار هزار واحد تسهیلات پرداخت شد.

مدیرکل بنیاد مسکن کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه در محور تسهیلات بازسازی واحدهای آسیب دیده پوشش یکهزار و ۴۹ واحد انجام گرفت، گفت: تعهدات سال‌جاری مسکن روستایی به ۷ هزار واحد رسیده و این ظرفیت مناسبی برای مردم است، از ابتدای سال‌جاری نقشه برداری ۵۲ روستا انجام و طرح بازنگری و تهیه محدوده ۷۲ روستا محقق شد.

موسوی اضافه کرد: اجرای طرح منظومه روستایی با ۱۱۵ روستا به شکل پایلوت در گچساران هدف‌گذاری شد و پوشش سایر مناطق نیز محقق شد.

کد خبر 717088

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.