پایان اجرای شبکه فیبر نوری کشور در دولت سیزدهم

معاون راهبردی و توسعه بازار سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی گفت: تلاش مسولان آن است که تا پایان دولت سیزدهم تمامی خانوارهای شهری از شبکه فیبر نوری بهره‌مند شوند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خراسان شمالی، مهدی روحانی نژاد امروز _چهار شنبه سیزدهم دی_ در مراسم آغاز عملیات اجرایی پروژه فیبر نوری منازل و کسب و کارها در خراسان شمالی اظهار کرد: از این پس زیر ساختی در خراسان شمالی شکل می‌گیرد که برای دهه‌ها قابل استفاده است لذا این روز، روز تاریخی برای مردم استان به شمار خواهد آمد.

معاون راهبردی و توسعه بازار سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی با بیان اینکه تا کنون بیش از پنج میلیون خانوار تحت پوشش شبکه فیبر نوری قرار گرفته اند، گفت: از بهمن سال ۱۴۰۰ این پروژه آغاز شده و پس از طی مراحل اداری و بروکراسی، کار عملیاتی از امسال شروع شده و تاکنون ۳۰ درصد پیشرفت داشته است.

وی بیان کرد: اجرای شبکه فیبر نوری در این سطح و با این پهنه، معمولاً در دنیا طی ده سال انجام می‌شود اما عزم ما در دولت سیزدهم و همراهی دستگاه‌های اجرایی این است تا این پروژه در سه سال به سرانجام برسد و تا پایان دولت فعلی، کل خانوارهای شهری تحت پوشش قرار گیرند.

روحانی نژاد با تاکید بر اینکه این پروژه زمان بندی دارد، افزود: با برنامه ریزی های شرکت مخابرات و شاتل، تعهدات در شهرهای طرف قرارداد در شش ماده انجام خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: اپراتور شاتل یا مخابرات موظف هستند ۳۰ درصد ظرفیت‌های خود را در اختیار سایر اپراتورها قرار دهند.

معاون راهبردی و توسعه بازار سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی هزینه راه اندازی تا درب منازل را رایگان عنوان کرد و گفت: اپراتورها از دولت یارانه می‌گیرند اما شکل گیری این نهضت به دلیل مساعدت‌های دولت و شهرداری‌ها است.

روحانی نژاد با اشاره به اینکه تا شش ماه آینده تمام استان خراسان شمالی باید تحت پوشش قرار گیرد، تصریح کرد: ۳۰ درصد خانوارها تا پایان دولت باید به این اتصال متصل شوند و تا انتهای برنامه هفتم کل ساختمان‌ها نیز باید متصل شوند.

وی با اشاره به اینکه بجنورد، بیست و یکمین مرکز استان جهت انعقاد قرارداد بود، افزود: از معدود پروژه‌هایی است که برای آن داشبورد تعریف شده به این معنا که همگان برای مشاهده پیشرفت پروژه‌ها دسترسی دارند.

کد خبر 717082

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.