تندیس حاج قاسم در قزوین رونمایی شد

در مراسمی با حضور مهدی صباغی شهردار قزوین از تندیس سپهبد شهید حاج‌ قاسم سلیمانی در میدان سرداران رونمایی شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از قزوین، بعدازظهر امروز -چهارشنبه سیزدهم دی- و همزمان با فرارسیدن سالگرد شهادت شهید حاج قاسم سلیمانی در مراسمی با حضور مهدی صباغی شهردار قزوین و قاسم اللهیاری رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورای اسلامی شهر قزوین از تندیس این سپهبد شهید در شهر قزوین رونمایی شد. مراسم رونمایی از تندیس سردار شهید قاسم سلیمانی همزمان با سالروز شهادت این شهید والامقام در میدان سرداران برگزار شد.

مهدی صباغی شهردار قزوین در آئین رونمایی از تندیس سردار شهید قاسم سلیمانی با بیان اینکه سردار شهید قاسم سلیمانی آبروی مسلمان و جهان اسلام است، اظهار کرد: امروز آسایش و امنیت کشور را مدیون تلاش‌های شهید سردار قاسم سلیمانی و هم‌رزمانش هستیم.

وی در ادامه صحبت‌هایش افزود: ارتفاع این تندیس هفت متر و جنس آن از فایبرگلاس است که این اثر به سفارش شورای اسلامی شهر، شهرداری قزوین و توسط سازمان زیباسازی شهرداری ساخته شده است.

شهردار قزوین تصریح کرد: این تندیس در راستای تکریم مقام و منزلت سردار شهید سپهبد قاسم سلیمانی و ارج نهادن به تلاش‌های خالصانه و بی‌مانند ایشان در جهت اهداف جبهه مقاومت و تأمین صلح و آرامش منطقه در میدان سرداران و ابتدای بلوار سردار سلیمانی نصب شده است.

صباغی اضافه کرد: طراحی این تندیس توسط کارشناسان سازمان زیباسازی شهرداری قزوین و خلق اثر و شبیه‌سازی دقیق چهره و پیکر سردار شهید قاسم سلیمانی توسط استاد عارفی منش که از بهترین هنرمندان مجسمه ساز کشور می‌باشد اجرا شده است.

وی با تاکید بر اینکه تاکنون اثر شاخصی از سردار حاج قاسم سلیمانی در شهر تهیه و ساخته نشده بود، ادامه داد: امیدواریم نصب این تندیس انعکاسی از مفاهیم ایثار، رشادت، شهادت و همچنین اثری ماندگار از این شهید نامی در شهر قزوین باشد.

کد خبر 717074

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.