شهرداری سقز برای ساخت کتابخانه عمومی زمین واگذار کرد

شهردار سقز از واگذاری زمین توسط شهرداری به منظور ساخت کتابخانه در این شهر خبر داد و گفت: با راه‌اندازی این کتابخانه شاخص‌های فرهنگی در شهر سقز افزایش پیدا می‌کند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کردستان و به نقل از روابط عمومی اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی، ارسطو گویلی امروز _چهارشنبه سیزدهم دی_ در دیدار با معصومه حسنی‌خونسار، سرپرست اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی استان کردستان، با اشاره به واگذاری یک قطعه زمین برای ساخت کتابخانه در شهر سقز، اظهار کرد: این زمین در خیابان دکتر خالدی سقز واقع شده و مساحت آن نزدیک به ۵۰۰ مترمربع است.

وی با بیان اینکه سقز دومین شهر پرجمعیت استان کردستان است، افزود: این شهر از قدیمی‌ترین شهرهای ایران و دارای مردمی بسیار کتاب دوست است که کتابخانه‌های موجود در این شهر پاسخگوی نیازهای آن‌ها نیست.

شهردار سقز با اشاره به فعالیت دو باب کتابخانه عمومی در این شهر، ادامه داد: فاصله این دو کتابخانه از هم بسیار کم است و به منظور دسترسی عمومی مردم به کتاب و کتابخانه باید زیرساخت‌های کتابخوانی را در این شهر توسعه داد.

گویلی اضافه کرد: در این راستا شهرداری سقز به عنوان حامی کتابخانه‌های عمومی، یکی قطعه زمین با موقعیت بسیار عالی به منظور ساخت کتابخانه تعیین کرده است که باید هرچه سریع‌تر کارهای اداری و اقدامات اولیه به منظور تسریع در کلنگ زنی و ساخت پروژه انجام شود.

وی با تقدیر از نقش خیران سقزی در کمک به رفع مشکلات و توسعه شهری، تصریح کرد: خیران در این شهرستان بسیار علاقمند به مشارکت در اجرای طرح‌های مختلف، آموزشی، فرهنگی و پزشکی هستند و این امر فرصت بسیار خوبی به منظور استفاده از مشارکت آن‌ها در توسعه زیرساخت‌های فرهنگی شهرستان است.

شهردار سقز ترویج فرهنگ مطالعه را وظیفه‌ای همگانی عنوان کرد و گفت: با این حال شهرداری سقز، حمایت از کتابخانه‌های عمومی را از اولویت‌های فرهنگی خود می‌داند و در این راستا پشتیبان همیشگی کتابخانه‌های عمومی است.

کتابخانه‌های عمومی سقز خدمات‌رسانی مطلوبی دارند

معصومه حسنی‌خونسار، سرپرست اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان کردستان نیز در این دیدار اظهار کرد: حمایت‌ها و توجه ویژه شهردار سقز به مقوله فرهنگ و به ویژه کتاب و کتابخوانی بسیار قابل تقدیر و ارزشمند است.

وی افزود: کتابخانه‌های عمومی شهرستان سقز در برگزاری برنامه‌های فرهنگی با محوریت کتاب و کتابخوانی و همچنین خدمات رسانی به عموم مخاطبان در استان وضعیت مطلوبی دارند.

سرپرست اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان کردستان با اشاره به زیربنای کتابخانه‌های عمومی در استان کردستان، تصریح کرد: هم‌اکنون زیربنای کتابخانه‌های عمومی در استان ۲۴ هزار و ۳۰۰ مترمربع است که به ازای هر ۱۰۰ نفر از جمعیت ۱.۵ مترمربع فضا وجود دارد.

حسنی‌خونسار با اشاره به اینکه این نهاد فرهنگی به منظور توسعه زیرساخت‌ها نیاز به حمایت مسئولان و خیران دارد، گفت: نقش کتاب و کتابخوانی در توسعه کشور بر کسی پوشیده نیست و همگان باید به این مهم توجه داشته باشند.

وی اضافه کرد: مقام معظم رهبری کردستان را به عنوان استانی فرهنگی مزین کردند که وظیفه مسئولان به ویژه در حوزه فرهنگ، توجه به ظرفیت‌های استان و زمینه‌سازی برای رشد شاخص‌های فرهنگی است.

کد خبر 717059

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.