زنگ مقاومت در مدارس کردستان نواخته شد

همزمان با سالروز شهادت سردار قاسم سلیمانی، امروز (چهارشنبه) زنگ مقاومت در مدارس استان کردستان نواخته شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کردستان و به نقل از روابط عمومی آموزش و پرورش کردستان، همزمان با سالروز شهادت سردار قاسم سلیمانی امروز _چهارشنبه سیزدهم دی_ زنگ مقاومت در مدارس استان کردستان به صدا درآمد که این مراسم در شهر سنندج به صورت نمادین در دبستان دکتر فانی ناحیه دو برگزار شد.

حجت‌الاسلام طاها توکلی، نماینده ولی‌فقیه در سپاه بیت‌المقدس کردستان در این آئین اظهار کرد: سردار سلیمانی یک شخص نیست، بلکه یک مکتب است، مکتبی که راه و روش به سعادت رسیدن در آن به پیروانش آموخته می‌شود.

وی افزود: ما باید دانش‌آموزان را با مفاهیم والای انقلاب و مقاومت آشنا کنیم تا از این طریق بتوانیم در ترویج فرهنگ ناب ایثار و شهادت گام برداریم.

نماینده ولی‌فقیه در سپاه بیت‌المقدس کردستان گفت: ایثار یک مفهوم بسیار عالی و ارزشمند است که افراد محدودی مفتخر به نشان ایثار در سطح عالی می‌شوند و سپهبد سلیمانی از جمله آن انسان‌های برجسته بود که خود را فدای امت اسلام و اهداف ارزشمند نظام مقدس اسلامی کرد.

حجت‌الاسلام توکلی در خصوص وظایف امت اسلامی نیز خاطرنشان کرد: مؤمن باید همواره در مقابل نیرنگ‌های دشمنان هوشیار بوده و با مقاومت در مقابل زورگویی آنان، تبیین درستی از وقایع جامعه برای دیگر افراد داشته باشد.

صلاح‌الدین مفیدی، مدیر آموزش و پرورش ناحیه دو نیز در این آئین اظهار کرد: امروز همه ما میهمان شهدا هستیم، یک مهمانی معنوی که باید با بهره‌گیری از راه و روش و مسلک این چراغ‌های هدایت، سعادت دنیا و قیامت را برای خود فراهم کنیم.

وی با اشاره به ولادت پر سعادت دخت نبی مکرم اسلام (ص) حضرت فاطمه زهرا (س) تصریح کرد: همواره در طول تاریخ از دامن مادران وارسته بزرگ مردانی تربیت شده‌اند که در عصر خود نقطه عطف بوده‌اند.

مدیر آموزش و پرورش ناحیه دو شهرستان سنندج به مقام والای سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی نیز اشاره کرد و گفت: شهید سلیمانی الگویی ناب برای همه ما بود، ایشان با عمل خویش درس‌های بزرگی به ما آموختند که می‌توان با تاسی به هرکدام از آنها مسیر سعادت را طی کرد.

در این آئین برنامه‌هایی همچون قرائت زندگی‌نامه شهید کاکه جانی از شهدای مدافع امنیت توسط همسر ایشان، اجرای سرود حماسی دبستان شاهد شهید خسروی و نواختن زنگ مقاومت توسط مسئولان حاضر برگزار شد.

کد خبر 717043

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.