زنان نخبه و اثرگذار جهاد تبیین را فراموش نکنند

استاندار گلستان گفت: یکی از تکالیف زنان نخبه، کارآفرین، کنشگر و فعال اجتماعی براساس فرمان مقام معظم رهبری، انجام جهاد تبیین است و این مسولیت نباید دچار فراموشی شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از روابط عمومی استانداری گلستان علی‌محمد زنگانه روز چهارشنبه در دومین کنگره بانوان تأثیرگذار گلستان اظهار کرد: در اظهارات برخی افراد پیرامون جایگاه زنان، نگاه توأم با افراط و تفریط وجود دارد که بخش افراطی آن، رویکرد ابزارگرایانه و غربی به زن است و در نگاه تفریطی نیز بسیاری از حقوق زنان و بانوان مورد خدشه قرار می‌گیرد.

وی با اشاره به پیشتازی بانوان در حوادث و اتفاقات تاریخی، افزود: اولین کسی که در مقابل یک دیکتاتور پرقدرت با ادعای خدایی ایستاد آسیه همسر فرعون بود که توانست هوشمندانه مقابل یک دیکتاتور بزرگ ایستادگی کند.

استاندار گلستان ادامه داد: اولین بانویی که در راه اسلام شهید شد بانو سمیه، اولین بانویی که با وجود مخالفت‌ها پا در اورشلیم گذاشت حضرت مریم (س) و اولین کسی که مقابل یزید ایستاد و نخستین پیام‌آور واقعه عاشورا لقب گرفت حضرت زینب (س) بود.

زنگانه اضافه کرد: در بستر اسلام ناب محمدی و فاطمی، بانوان زیادی در راه دفاع از اسلام و انقلاب اسلامی ایثارگری کرده و به شهادت رسیدند و فرهنگ ناب زینبی را ترویج دادند، در نگاه اسلام و مقام معظم رهبری، جایگاه زن در زندگی اجتماعی، فردی و سیاسی بسیار مهم و خطیر است و می‌تواند به‌عنوان یک نسخه بسیار خوب به بشریت ارائه شود.

وی با اشاره به اقدامات دولت سیزدهم برای توسعه و پیشرفت گلستان، تاکید کرد: در دولت سیزدهم اقدامات مهم و حیاتی برای پیشرفت استان انجام شد اما ضعف اطلاع‌رسانی، بسیاری از تلاش‌ها را از نگاه مردم و نخبگان پنهان کرد.

استاندار گلستان تصریح کرد: سرانه پایین درآمد ناخالص گلستان یکی از مشکلات استان بود که برای ارتقای آن چشم‌انداز تعریف شد و مطابق آن باید ۲۲۴ هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری در استان اتفاق بیفتد که در این مسیر اقدامات لازم انجام شده است.

زنگانه با بیان اینکه حل مشکل ناترازی برق استان به طور ویژه در دستور کار قرار دارد، افزود: گلستان در زیرساخت‌های برق ۴۰ سال از استان‌های دیگر عقب است که دولت سیزدهم برای جبران این کمبود تلاش می‌کند.

وی اظهار کرد: در دو سال آخر دولت قبل مجموع اعتبارات تملک دارایی و سرمایه‌ای گلستان چهار هزار میلیارد تومان بود که این رقم در دولت سیزدهم به ۱۶ هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان رسیده که این افزایش، اتفاقی بی‌سابقه است.

استاندار گلستان خاطرنشان کرد: در دولت سیزدهم بن‌بست پروژه پتروشیمی گلستان با وقفه ۱۸ ساله با سرمایه‌گذاری ۳۰ هزار میلیارد تومانی باز شد و آغاز عملیات اجرایی آن در سفر دوم رئیس‌جمهور به استان در دستور کار قرار گرفت.

زنگانه اضافه کرد: نیمی از جمعیت استان را بانوان تشکیل می‌دهند و در انتصابات، ملاک شایسته‌سالاری است که امیدوارم در این حوزه بتوانیم به وظایف خود به‌درستی عمل کنیم.

کد خبر 717036

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.