بهره‌مندی ۶۰ هزار نفر از خدمات دارویی و توانبخشی هلال‌احمر کردستان

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر کردستان گفت: طی ۹ ماه سال جاری بیش از ۶۰ هزار نفر از خدمات دارویی و توانبخشی هلال‌احمر کردستان بهره‌مند شدند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کردستان و به نقل از روابط عمومی جمعیت هلال احمر کردستان، پیام جلالی عنوان داشت: طی ۹ ماه گذشته از سال جاری، مرکز درمان و توانبخشی جمعیت هلال احمر استان، به بیش از ۶۰ هزار بیمار خدمات رسانی کرده است.

وی افزود: از این تعداد، یک هزار و ۲۴۳ نفر خدمات فیزیوتراپی و ارتوپدی سنندج، ۶۶۵ نفر خدمات مرکز فیزیوتراپی و ارتوپدی سقز و بیش از ۵۶ هزار نفر نیز خدمات دارویی هلال احمر را دریافت کردند.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر کردستان با اشاره به واحد واکسیناسیون جمعیت هلال‌احمر، اضافه کرد: با هدف افزایش ایمنی زائران حجاج، عتبات عالیات و عموم جامعه در برابر بیماری‌های واگیردار، واکسیناسیون این افراد به طور تخصصی برعهده جمعیت هلال‌احمر است که در مراکز درمانی تحت نظارت معاونت بهداشت، درمان و توانبخشی صورت می‌گیرد.

جلالی ادامه داد: در سال جاری تاکنون یک هزار و ۳۵۸ نفر از حجاج استان از جمعیت هلال احمر استان واکسن مننژیت، آنفولانزا و هپاتیت را دریافت کرده‌اند.

وی با اشاره به پاسخگویی اثربخش در زمان سوانح و حوادث بحرانی، گفت: ارائه ظرفیت‌های بهداشت و درمان اضطراری در زمان سوانح و بحران، یکی از مهم‌ترین وظایف ما محسوب می‌شود و کمک به تأمین زندگی سالم، ترویج صلح و دوستی نیز از دیگر اهداف مهم حوزه بهداشت، درمان و توانبخشی است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر کردستان ادامه داد: در بخش درمان و توانبخشی، خدماتی از جمله ساخت کفش طبی، پروتز دست، پروتز زانو، فیزیوتراپی و گفتار درمانی با حضور نیروهای مجرب و خدمات پیشرفته به مراجعان ارائه می‌شود و سالم‌سازی جامعه و ارائه خدمات به موقع نیز از جمله مهمترین دغدغه‌های جمعیت هلال احمر است.

جلالی خاطرنشان کرد: در راستای افزایش ارائه خدمات داروهای شیمی درمانی و داروهای خاص به بیماران، داروخانه جمعیت هلال احمر با تکمیل کادر داروخانه، یک شیفت چهار ساعته از اول آذرماه به زمان فعالیت داروخانه خود اضافه کرده و به صورت تمام وقت ارائه خدمت می‌کند که همشهریان می‌توانند در تمامی ایام هفته به غیر از جمعه‌ها، از ساعت ۸ صبح الی ۲۰ شب جهت دریافت داروهای خود به داروخانه مراجعه کنند.

کد خبر 717029

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.