ارتفا زیرساخت‌های بنادر کشور با ۵۵۰ هزار میلیارد ریال در دولت سیزدهم

مدیرکل امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی گفت: سازمان بنادر و دریانوردی در حوزه توسعه دریامحور در کمتر از ۲ ماه با انعقاد ۳۰ قرارداد و توافقنامه با ارزش بالغ بر ۵۵۰ هزار میلیارد ریال توانسته یکی از افتخارات ارزشمند را برای دولت رقم بزند تا زمینه برای فعالیت بخش خصوصی درپسکرانه و بنادر فراهم شود

به گزارش خبرگزاری ایمنا، مهدی فرمهینی فراهانی‌ امروز- چهارشنبه سیزدهم دی‌- در بازدید از نخستین نمایشگاه صنایع دریایی و دریانوردی ایران در بوشهر اظهار کرد: صنعت اوراق کشتی در کشور مغفول مانده و در این حوزه یک سری دغدغه‌های محیط زیستی وجود دارد که باید برای رفع آن تدبیر شود.

وی اضافه کرد: باید با برنامه‌ریزی مناسب ناوگان دریایی کشور روز به روز جوان‌تر و بتواند با تردد در آب‌های دنیا پرچم ایران اسلامی را با افتخار برافراشته کند.

مدیرکل امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی تصریح کرد: فضاهای ساخت و تعمیرات کشتی در سواحل شمالی و جنوبی نیازمند افزایش است چراکه کشور نیازمند عرصه‎‌های تولید و ساخت و همچنین صنعت اوراق کشتی است.

فرمیهنی فراهانی ادامه داد: یکی از موضوع‌های ارزشمندی که رخ داده توجه ویژه به کریدور شمال – جنوب بوده به نحوی که از ابتدای دولت سیزدهم تاکنون ۲۵ فروند کشتی در دریای خزر مستقر شده و تبادل بخش زیادی از کالاها در دریای خزر از طریق ناوگان ایرانی انجام می‌شود.

وی افزود: با توجه به ظرفیت صنعت کشتی سازی و تعمیرات انتظار است با این ظرفیت حمایت و توسعه داده شود.

مدیرکل امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی اظهار کرد: استان بوشهر در کمتر از سه ماه از ابلاغ سیاست‌های کلی توسعه دریامحور از سوی رهبر معظم انقلاب، با گشایش نخستین نمایشگاه صنایع دریایی و دریانوردی فضای شکوهمندی برای بخش دریایی کشور ترسیم کرده که این حرکت ارزشمند و قابل تقدیر است.

فرمیهنی فراهانی ادامه داد: امید است در این نمایشگاه با ظرفیت موجود در بخش خصوصی کشور آشنایی بیشتری حاصل و از این ظرفیت در بنادر و صنعت دریایی استفاده شود چراکه تنها راه موفقیت برای توسعه دریامحور همین است.

وی عنوان کرد: در کشور با وجود پنج هزار و ۸۰۰ کیلومتر ساحل و تا عمق ۲۰۰ مایل دریایی منطقه انحصاری برخوردار از منابع آبزی و نفت و گاز سهم تولید ناخالص ملی کشور از دریا تنها چهار درصد و بسیار اندک است.

مدیرکل امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی ادامه داد: آموزش و پژوهش در حوزه دریا بسیار مهم است و این مهم باید مورد توجه بیشتری قرار گیرد.

فرمیهنی فراهانی تاکید کرد: توسعه بخش دریایی باید از دوران مدارس ابتدایی آغاز شود چراکه با وجود پنج هزار و۸۰۰ کیلومتر ساحل در کشور تاکنون بخوبی از این نعمت خدادادی استفاده نشده است.

در نخستین نمایشگاه تخصصی صنایع دریایی و دریانوردی ایران در بوشهر ۶۷ شرکت در قالب ۴۷ غرفه در حوزه کشتی سازی، تعمیرات کشتی، مهندسی دریایی، تجهیزات لایروبی و خدمات دریایی در حوزه بیمه و بانک حضور دارند.

این نمایشگاه تا ۱۵ دی ماه در محل نمایشگاه‌های بین‌المللی بوشهر از ساعت ۱۰ تا ۱۸ پذیرای بازدیدکنندگان است.

منبع: ایرنا


کد خبر 717021

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.