بهره‌مندی ۴۷۰ نفر از زنان سرپرست خانوار از تسهیلات اشتغال و خودکفایی

مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل با اعلام اینکه از ابتدای سال‌جاری تاکنون ۴۷۰ نفر از زنان سرپرست خانوار و بانوان تحت حمایت از تسهیلات اشتغال و خودکفایی بهره‌مند شده‌اند، گفت: تلاش بسیاری را برای رفع مشکلات زنان سرپرست خانوار به کار گرفته‌ایم.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از اردبیل، علیرضا حسین‌نژاد صبح امروز _چهارشنبه سیزدهم دی_ در دیدار با بانوان کارآفرین استان اردبیل اظهار کرد: بانوان کارآفرین و زنان سرپرست خانوار که با تکیه بر توانایی‌هایی خود، در جهت تعالی و پیشرفت خانواده‌شان تلاش کرده و به سمت خودکفایی و استقلال اقتصادی در حرکت هستند، همواره باید مورد تجلیل قرار گیرند.

وی افزود: بانوان کارآفرین و سرپرست خانوار مایه عزت و سربلندی در جامعه بوده و باید الگو و سرلوحه سایر اقشار باشند.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان اردبیل با بیان اینکه بانوان سرپرست خانواری که با ایجاد اشتغال علاوه بر خود برای سایر مددجویان نیز شغل مناسب ایجاد می‌کنند باید مورد احترام و قدردانی قرار گیرند، بیان کرد: به مناسبت فرارسیدن ولادت حضرت فاطمه‌الزهرا (س) و روز زن، مصمم شدیم تا با حضور در محل کارآفرینی تعدادی از زنان سرپرست خانوار موفق که توانسته‌اند علاوه بر نقش مادر بودن، چرخه زندگی خود را نیز به حرکت درآورند، تجلیل کنیم.

حسین‌نژاد با اعلام اینکه از ابتدای سال‌جاری تاکنون ۴۷۰ نفر از زنان سرپرست خانوار و بانوان تحت حمایت از تسهیلات اشتغال و خودکفایی بهره‌مند شده‌اند، اظهار داشت: تلاش بسیاری را برای رفع مشکلات زنان سرپرست خانوار به کار گرفته‌ایم تا این قشر آسیب‌پذیر بتواند با آرامش خاطر به سمت استقلال اقتصادی سوق پیدا کنند.

وی با اشاره به بازاریابی محصولات تولیدی بانوان کارآفرین افزود: زنان سرپرست خانوار و بانوان کارآفرین برای فروش تولیدات و دستاوردهای خود نیاز به حمایت دارند که در این راستا نیز گام‌های مؤثری باید برداشته شود.

وی ادامه داد: رستوران غذای خانگی، کارگاه شیرینی‌ پزی و ملزومات مبل و تخت خواب از جمله طرح‌هایی بود که بانوان کارآفرین و سرپرست خانوار در آن مشغول فعالیت بودند.

حمایت بانوان از ۱۹ هزار ایتام و محسنین استان اردبیل

جلیل قدیمی معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد استان اردبیل نیز در این دیدار اظهار کرد: ۱۲ هزار نفر از حامیان طرح اکرام ایتام و محسنین را بانوان تشکیل می‌دهند و به صورت مستمر حمایت‌های خود را از فرزندان معنوی‌شان انجام می‌دهند.

وی افزود: این تعداد از بانوان خیر، حمایت از ۱۹ هزار و ۳۹۰ نفر از ایتام و فرزندان مشمول طرح محسنین را برعهده گرفته‌اند.

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد استان اردبیل گفت: این بانوان نیکوکار در ۹ ماهه سال‌جاری، بیش از ۱۳ میلیارد تومان به فرزندان تحت تکفل خود مساعدت کرده‌اند.

قدیمی افزود: حامیان طرح اکرام با پیروی از سیره ائمه اطهار (ع) همواره با آغوشی باز از ایتام و محسنین حمایت می‌کنند تا همواره کانون خانواده مستحکم‌تر شده و تکیه‌گاه محکمی برای این فرزندان نیازمند باشد.

وی یادآور شد: همواره کمیته امداد تحکیم بنیان خانواده و جلوگیری از فروپاشی آن را در برنامه‌های اولویت‌دار خود قرار داده که در این بین با اجرای طرح اکرام ایتام و محسنین، درصدد برطرف شدن مشکلات و نیازهای اساسی مددجویان هستیم.

قدیمی با بیان اینکه بانوان نیکوکار نقش بسزایی در رفع مشکلات فرزندان خانوار تحت حمایت دارند، افزود: زنان و دختران حامی، نگاه مادرانه و مهربانانه‌ای به این کودکان و نوجوانان بی‌بضاعت دارند که در سایه نوع نگرش آن‌ها، گسترش مهربانی در جامعه را شاهد خواهیم بود.

کد خبر 717016

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.