دیوارنگاره زنجان با موضوع نماز رونمایی می‌شود

رئیس شورای اسلامی شهر زنجان گفت: هم‌زمان با اجلاس سراسری نماز، طرح دیوارنگاره زنجان رونمایی می‌شود.

مجید ناصحی‌مقدم در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در زنجان اظهار کرد: شهرداری زنجان در ارتباط با بحث اجلاس سراسری نماز حمایت‌های متعددی کرده است.

وی با اشاره به اینکه یکی از اقدامات شهرداری در این حوزه مربوط با طرح اجلاس سراسری نماز و اکران آن در تنها دیوارنگاره شهر زنجان است، افزود: طرح دیوارنگاره با موضوع اجلاس سراسری نماز خواهد بود که به شکل تسبیح و سجاده است.

رئیس شورای اسلامی شهر زنجان گفت: این طرح به رنگ سبز بوده و در وسط آن مهری قرار گرفته است که نشان از اهمیت فریضه عبادی نماز دارد.

ناصحی مقدم با اشاره به اینکه علاوه بر طرح دیوارنگاره چند المان دیگر نیز در سطح شهر نصب شده است که سجاده یا مهر است، افزود: از دیگر همکاری‌های شورا و شهرداری در این حوزه مربوط به اجرای برنامه‌های فرهنگی در قالب نمایش تئاتر و مسابقه به رنگ قنوت در مدارس است.

رئیس شورای اسلامی شهر زنجان با تاکید بر استمرار برگزاری اجلاس سراسری نماز گفت: اجلاس سراسری نماز به اعتقاد من یک فرصت برای بلند کردن ندای نماز و فراخوانی به سوی نماز است.

ناصحی‌مقدم تاکید کرد: همان‌گونه که کنگره حج سالانه برگزار می‌شود، در عین اینکه یک عبادت پرتحرک و شورآفرین است، اما میقات جهانی و سالانه همه مسلمانان است که نسبت به آینده‌ی جهان اسلام بپردازند.

وی با اشاره به اینکه اجلاس سالانه نماز فرصت در معرض دید و توجه همگانی قرار دادن نماز است، گفت: البته خود نماز یک فریضه سترگ، شورآفرین، نشاط‌بخش، پالایش‌دهنده روح و روان و سلامت بخش جسم و جان و انتظام‌بخش امور فردی و اجتماعی است.

کد خبر 716964

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.