اجتماع بزرگ دختران اصفهان برای حاج قاسم/ حماسه‌ای برای عرض ارادت به سردار دل‌ها

حاج‌ قاسم عزیز ما، در چهارمین سالگرد شهادت تو هستیم و دختران اصفهانی قرار است مثل دو سال گذشته دستشان را در دست مادرانشان بگذارند و اجتماعی به قدر ۳۰ هزار نفر راه بیندازند، اجتماعی دیدنی که بی‌شک چشم خیلی‌ها را به سمت خود خواهد کشاند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، قرارمان یک دورهمی است، دورهمی برای کسی که پایانش با بسم‌الله همراه شد، پایانی که در ابتدا یک راه بود و شاه‌راه شد.

درست از روزی که خون مردی از تبار مردم به ناحق زمین را لمس کرد و سیاهی از رخ شب رفت، زمان مکث کرد و زمین مبهوت شد، پیراهن مردی گلگون و خونش امضایی شد و پای قول و قرارهایش افتاد، مردی که مصداق خروج از تاریکی و حرکت به سمت نور شد.

چه شبی بود آن شب، سردار، بعد از تو تنها شدیم، حرف‌هایمان بدون فعل ماند و شعرهایمان بی‌وزن شد، شانه‌هایمان تاب نیاورد، دلمان می‌خواست یک نفر بیاید و بگوید که همه‌اش دروغ است، اصلاً منکر خبر شود، اما نشد، نشد سردار.‌

ماتم تمام تن وطن را گرفت، سنگینی خبر، آوار شد روی سرمان، باید باورمان می‌شد که حبیب ما رفت.

باید باورمان می‌شد و به خدا پناه می‌بردیم تا کنج قلبمان آرام شود و داغ نشسته بر گوشه قلبمان سرد شود، باید دست به کار می‌شدیم. باید برای تحمل این همه درد کاری می‌کردیم‌. باید برای درمان زخم‌های تنمان کاری می‌کردیم، باید و باید و باید....

اجتماع بزرگ دختران اصفهان برای حاج قاسم/ حماسه‌ای برای عرض ارادت به سردار دل‌ها

و ما باز هم به هم رسیدیم و تو ما را به هم رساندی، نام تو ما را دور هم جمع کرد، یک دورهمی که غایتش یک حماسه مطلق و یک قیام شد، مرزهای جغرافیایی مانع نشدند، تفاوت زبان‌ها بهانه نشد و خیلی‌ها در جاهای مختلف دنیا در یک نقطه اشتراک به نام سردار قاسم سلیمانی درگیر سوگی شدند که برای شرح وسعتش واژه معنا نداشت، چه روزهای تماشایی بود.

همه از تو می‌گفتند، از رخت شهادتی که عجیب به تو می‌آمد و از شهادتی که باید به آن می‌رسیدی و حالا در روزهایی هستیم که داغ نداشتنت درست مثل همان ساعت ۱:۲۰ روز سیزدهم دی ۱۳۹۸، برایمان تکرار می‌شود اما تکراری نه، دختران اصفهان برای بزرگداشت یاد تو و مکتبی که بر جای گذاشتی به میدان آمدند، تعدادشان زیاد است سردار، سرشان برود قولشان نمی‌رود برای رسیدن به قرار.

دختران ایران همه دختران حاج قاسم شده‌اند، تجمع راه انداخته‌اند، برنامه برگزار می‌کنند آن همه چه برنامه‌هایی، سنی ندارند، اما کارشان را خوب بلدند، چراکه اسم تو در میان است مرد میدان.

آخ که چقدر جایت خالی است که بیایی و قشنگی لبخندت را نثار نگاهشان کنی.

حاج قاسم عزیز ما، در چهارمین سالگرد شهادت تو هستیم و دختران اصفهانی قرار است مثل دو سال گذشته دستشان را در دست مادرانشان بگذارند و اجتماعی به قدر ۳۰ هزار نفر راه بیندازند؛ اجتماعی دیدنی که بی‌شک چشم خیلی‌ها را به سمت خود خواهد کشاند، وعده‌شان هم عصر روز پنجشنبه در مصلای بزرگ امام خمینی (ره) است، غوغایی به پا خواهد شد برای تو و به نام تو سردار، درست مثل همان روز نداشتنت. دخترانت پای کار آمده‌اند، به هر حال هر جا که اسم تو باشد دورهمی‌ها دیدنی خواهد بود…

کد خبر 716932

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.