تاریخ موسیقی رویدادی مانند سمفونی «به قد قامت یاران» به خود ندیده است

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی معتقد است که در تاریخ موسیقی ایران سابقه نداشته که برای یک اسطوره در چنین فاصله اندکی، چنین سمفونی ارزشمندی ساخته شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، سمفونی «به قد قامت یاران» ادای دِینی است به مقام والای شهید حاج قاسم سلیمانی که در چهارمین مراسم سالگرد این شهید والا مقام با حضور خانواده شهید سلیمانی، محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و جمعی از هنرمندان و مسئولان کشور در شامگاه سه‌شنبه دوازدهم دی ۱۴۰۲ رونمایی و اجرا شد.

پس از این مراسم، محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در جمع خبرنگاران حاضر شد و توضیحاتی را ارائه داد.

اسماعیلی گفت: پس از چهار سال از شهادت حاج قاسم، عزیزان ما در حوزه دفتر موسیقی وزارت ارشاد موفق به اجرای سمفونی ویژه این شهید عزیز شده‌اند. در تاریخ موسیقی کمتر چنین رویدادی ثبت شده است که برای یک اسطوره در چنین فاصله اندکی بتوان سمفونی به این خوبی را تولید کرد. از آهنگساز این سمفونی از خواننده آقای امیرحسین سمیعی، از رهبر این اجرا آقای حیدریان تشکر ویژه می‌کنم. از همه همکارانم در دفتر موسیقی هم تشکر می‌کنم که این شب به یادماندنی را برای فرهنگ و هنر ایران رقم زدند.

وی درباره نصیر حیدریان رهبر ارکستر سمفونیک تهران تاکید کرد: آقای حیدریان الان استاد دانشگاه در اتریش هستند، به عشق وطن و به عشق سربازان وطن به ایران آمدند و با بهترین انرژی این اثر را رهبری کردند و من به طور ویژه از آقای حیدریان تشکر می‌کنم.

وزیر ارشاد گفت: هر برنامه‌ای که در حوزه فرهنگ و هنر و در خدمت آرمان‌های مردم ایران باشد را حمایت می‌کنیم. موسیقی اهالی عاشقی دارد و معتقدم با سیاستگذاری جدیدی که در وزارت ارشاد شکل گرفته، باید منتظر چنین کارهای بزرگی باشیم.

اسماعیلی تاکید کرد: ما برای شخصیت بزرگی مانند حاج قاسم سلیمانی باید زایش‌های هنری متعددی داشته باشیم. امشب یک قطعه هم به طور ویژه برای غزه اجرا شد که خواننده‌ای امیرحسین سمیعی بود. از شاعر این اثر آقای محمدمهدی سیار هم تشکر ویژه می‌کنم.

وزیر ارشاد در پایان صحبت‌هایش گفت: ما امسال برای شهدای قم سمفونی تولید کردیم. برای دیگر کنگره‌ها هم اعلام آمادگی کرده‌ایم که بتوانیم سمفونی‌های دیگری بسازیم.

سمفونی «به قدقامت یاران» با حمایت بنیاد حفظ و نشر آثار شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی (مکتب سلیمانی)، دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، انجمن موسیقی ایران و بنیاد فرهنگی هنری رودکی و برای چهارمین سالگرد شهادت سردار شهید حاج قاسم سلیمانی تولید شده است.

امیرحسین سمیعی و میلاد آقایی آهنگسازان، نصیرحیدریان رهبر ارکستر، محمد مهدی سیار شاعر و سید محسن حسینی و امیرحسین سمیعی خوانندگان این سمفونی هستند.

منبع: تسنیم

کد خبر 716907

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.