بنیاد ملی نخبگان با طرح‌های جدید از نخبگان حمایت می‌کند / ادغام ۲۲ طرح در مسیر نخبگی

سرپرست بنیاد نخبگان استان یزد گفت: بنیاد ملی نخبگان، برای شناسایی نخبگان جامعه رویکرد مناسبتری خواهد داشت و نخبگان مناطق محروم و روستاها را نیز شناسایی و حمایت خواهد کرد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از یزد و به نقل از روابط عمومی بنیاد ملی نخبگان استان یزد، حسین صالحی وزیری، با اشاره به رویکرد جدید بنیاد ملی نخبگان اظهار کرد: از این پس بنیاد برای شناسایی نخبگان جامعه رویکرد مناسب‌تری خواهد داشت و نخبگان مناطق محروم و روستاها را نیز شناسایی و حمایت خواهد کرد.

وی طراحی یک مسیر نخبگانی را یکی دیگر از رویکردهای جدید بنیاد ملی نخبگان عنوان کرد و افزود: رویکرد ما از انجام یکسری طرح‌های منقطع به یک طرح و مسیر نخبگی از ابتدا تا انتها تغییر یافته است.

سرپرست بنیاد نخبگان استان یزد تصریح کرد: هم اکنون ۲۲ برنامه و طرح نخبگی که بیشتر هم مربوط به مقطع دانشجویی بوده است، به یک طرح به نام «مسیر نخبگی» تبدیل شده است.

صالحی وزیری افزود: آئین نامه این طرح را به تازگی در جلسه هیئت کمیسیون دائمی بنیاد ملی نخبگان مطرح شده و موافقت اولیه آن کسب شده و به محض تصویب در هیئت امنا، جاری خواهد شد.

وی پیش بینی کرد که آئین نامه جدید طرح مسیر نخبگی تا آخر امسال به مرحله اجرا برسد.

سرپرست بنیاد ملی نخبگان استان یزد ادامه داد: بر این اساس رویکرد بنیاد از انجام یکسری طرح‌های منقطع به یک طرح مسیر نخبگی از ابتدا تا انتها تبدیل شده، و در لایه اساتیدمان نیز برنامه داریم. اساتیدی که باید از ابتدای ورودشان و در تعامل با بنیاد در سیر ارتقا از مرتبه استادیاری به دانشیاری و از مرتبه دانشیاری به استادی در در نقشه راه بنیاد هدایت شوند.

سرپرست بنیاد نخبگان استان یزد در ادامه، رویکرد دیگر بنیاد ملی نخبگان در دوره جدید مدیریتی را تمرکز بنیاد بر نقش تنظیم‌گری و جایگاه رگرولاتری بین دستگاه‌ها و تقسیم کار ملی برای رفع مسائل و مشکلات کشور عنوان کرد.

صالحی همچنین در خصوص برنامه‌های بنیاد برای توان افزایی نخبگان گفت: برگزاری نشست‌های اجتماعات نخبگانی با مدیران استان، برگزاری اردوهای جهادی علمی آموزشی پزشکی در مناطق محروم استان یزد، برگزاری کارگاه‌های آموزشی و مشاوره و نیز برنامه‌های ترویجی و هویتی برای ارتقای اعتقادات و باورهای هویتی ایرانی و اسلامی نخبگان و تشکیل هشت هیئت اندیشه‌ورز نخبگانی از اقداماتی است که برای اثرگذاری بیشتر نخبگان در جامعه انجام داده‌ایم.

کد خبر 716900

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.