پلمب و تعطیلی در انتظار واحدهای صنعتی آلاینده

دادستان عمومی و انقلاب مرکز یزد گفت: با واحدهای تولید فولاد و کاشی که ضوابط زیست محیطی را رعایت نمی‌کنند برخورد جدی می‌شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از یزد و به نقل از روابط عمومی دادگستری استان، محمدرضا حدادزاده، با حضور در گشت مشترک پایش صنایع آلاینده در دشت یزد-اردکان اظهار کرد: با واحدهای تولید فولاد و کاشی که ضوابط زیست محیطی را رعایت نمی‌کنند برخورد جدی می‌شود.

وی افزود: در صورت رعایت نشدن شرایط استاندارد پلمب، قطع گاز و کاهش فعالیت برای واحدهای آلاینده اعمال می‌شود و همچنین این واحدها به عنوان واحد آلاینده معرفی و پرونده قضائی برایشان تشکیل می‌شود.

محمدجواد ابوالحسینی، معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار نیز گفت: واحدهای صنعتی که در مجموعه‌های صنعتی و شهرک‌ها به صورت منفرد فعالیت دارند تمام استانداردهای زیست محیطی را رعایت کنند تا با اقدامات سلبی و موانع تولید مواجه نشوند.

سیدرضا نورانیان، مدیر کل محیط زیست همچنین در این بازدید خبر داد: تیم‌های گشت، پایش و نظارت، با چهار واحد صنعتی برخورد کردند.

وی ادامه داد: در سطح استان یزد حدود ۱۷۰ واحد صنعتی فعالیت دارند و گشت‌های نظارتی با قاطعیت و بدون اغماض با هر گونه مصادیق آلودگی آب، خاک و هوا برخورد می‌کنند.

وی تاکید کرد: شهروندان در صورت مشاهده هرگونه تخلف زیست محیطی با سامانه ۱۵۴۰ کارشناسان محیط زیست تماس بگیرند.

کد خبر 716897

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.