حفاران غیرمجاز در شهرستان قروه دستگیر شدند

فرمانده یگان‌حفاظت اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان از دستگیری دو حفار غیرمجاز آثار تاریخی و فرهنگی در این شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کردستان و به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کردستان، محمدرضا زارعی اظهار کرد: با توجه به گزارش واصله به اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان قروه مبنی بر حفاری غیرمجاز در روستای حسن‌خان از توابع این شهرستان، بررسی‌ها و تحقیقات در دستور کار قرار گرفت.

وی افزود: پس از اخذ حکم قضائی، با همراهی و هماهنگی پاسگاه انتظامی فرهاد آباد، در محل جرم حضور یافته و از نزدیک در جریان حفاری انجام شده قرار گرفتیم.

فرمانده یگان‌حفاظت اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان با بیان اینکه در این رابطه دو نفر حفار غیرمجاز با هویت بومی شناسایی و دستگیر شدند، ادامه داد: از متهمان یک دستگاه موتور برق، یک دستگاه دریل هیلتی، یک عدد تبر و مقداری سیم کشف و ضبط و یک دستگاه موتورسیکلت نیز توقیف شد.

سرهنگ زارعی اضافه کرد: پرونده قضائی عوامل دستگیر شده تشکیل و این موضوع از طریق مراجع قانونی در حال پیگیری است.

وی خاطرنشان کرد: از شهروندان تقاضا داریم هرگونه مورد مشکوک را در این رابطه با ما در میان بگذارند تا در سریع‌ترین زمان ممکن با حفاران غیرمجاز برخورد شود.

کد خبر 716875

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.