برگزاری جشنواره «من سفیر صرفه‌جویی انرژی هستم» در کردستان

مدیر روابط‎ عمومی شرکت توزیع نیروی برق کردستان گفت: این شرکت با بهره‌گیری از ظرفیت دانش‌آموزان به‌عنوان «سفیران انرژی» سعی در نهادینه کردن مصرف بهینه‌ برق در خانواده‌ها دارد که در این راستا در سطح هریک از شهرستان‌های تابعه استان اقدام به برگزاری جشنواره «من سفیر صرفه‌جویی انرژی هستم» کرده است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کردستان و به نقل از روابط‎ عمومی شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان، کوهسار رسولی تبار اظهار کرد: به منظور تبیین و تشریح فرهنگ مدیریت مصرف و نهادینه کردن آن در بین آحاد جامعه بویژه کودکان و نوجوانان با بهره‌گیری از ظرفیت دانش‌آموزان به عنوان «سفیران انرژی» تلاش می‌شود هر خانوار فقط در حد نیاز از انرژی برق و یا دیگر عامل‌های انرژی استفاده کند.

وی افزود: اجرای برنامه‌های متنوع فرهنگی و تشویقی در حوزه مدارس یکی از مهمترین و اثرگذارترین اقدامات این شرکت در طی چند سال اخیر بوده که با همکاری آموزش و پرورش سطح شهرستان‌ها برگزار می‌شود.

مدیر روابط‎ عمومی شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان تصریح کرد: در این راستا این شرکت در سطح هریک از شهرستان‌های تابعه اقدام به برگزاری جشنواره «من سفیر صرفه‌جویی انرژی هستم» کرده است که در این جشنواره بیش از چهار هزار و ۱۰۰ دانش‌آموز در سطح ۱۲ مدرسه از طریق اهدا پک نوشت افزاری مورد آموزش و تجلیل قرار گرفتند.

رسولی‌تبار خاطرنشان کرد: جامعه هدف این طرح، مدارس مقطع ابتدایی سطح شهر و روستای کردستان است که با تعمیم آن در سطح کشور می‌توان این طرح را به عنوان یک نهضت فراگیر ملی برای ارتقای فرهنگ عمومی مدیریت مصرف برق معرفی کرد.

وی اضافه کرد: در استان کردستان ۷۴۹ هزار مشترک خانگی داریم که در سال جاری دو میلیون ۴۰۸ هزار ۶۷۹ صورتحساب صادر شده است که از این تعداد ۸۴۰ هزار و ۵۶۷ مشترک الگوی مصرف برق را رعایت کرده و همکاری لازم را با شرکت توزیع برق داشتند.

مدیر روابط‎ عمومی شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان افزود: در همین خصوص بالغ بر ۲۰۲ میلیارد ریال پاداش درست و بهینه مصرف کردن مشترکان در بخش خانگی در طی سال جاری بوده که از طریق صورتحساب‌ها اعمال و پرداخت شده است.

رسولی‌تبار گفت: در سال جاری یک میلیون و ۵۶۸ هزار و ۱۱۲ صورتحساب بالای الگوی مصرف شناسایی شدند که امیدواریم با اقدامات و فعالیت‌های فرهنگی در دست اقدام، شاهد همکاری این مشترکان نیز در سال آینده باشیم.

کد خبر 716852

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.