شهیدی که دو بار در کودکی حاجی شد

مادر شهید «پوریا شیخ» می‌گوید: پسرم در کودکی دوبار به مکه رفته و حاجی شده بود، او حتی در زمانی که برای احرام رفته بود به افراد سالمند کمک می‌کرد و آن‌ها را با ویلچر راه می‌برد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از سیستان‌وبلوچستان، دو هفته‌ای از شهادت پسر خانواده می‌گذرد اما هنوز گریه‌های بی‌امان مادر اجازه سخن گفتن به او نمی‌دهد و هق‌هق کنان می‌گوید پسرم غریبانه شهید شد.

پدر شهید می‌گوید، همسرم حال روحی مناسبی ندارد و تنها کسی که بعد از شهادت پسرمان با او حاضر به گفت‌وگو شده است، شما بودید، مادر است دیگر، می‌گوید پسرم در شرایط سخت کار می‌کرد و خدا می‌داند شاید با لبان تشنه مثل اربابش حسین (ع) به شهادت رسیده است.

شهیدی که دو بار در کودکی حاجی شد

مادر شهید می‌گوید او پسری خوش‌رو و باصفا بود و اثری از اخم و تندخویی در چهره او دیده نمی‌شد، هر وقت پوریا به زاهدان می‌آمد، اول از همه به منزل مادربزرگش می‌رفت و وقتی خاله‌ها و دایی‌هایش می‌فهمیدند که پوریا آمده همه دور هم جمع می‌شدند، سال قبل روز مادر در کنارم نبود و از محل خدمتش تماس گرفت و تبریک گفت، امیدوارم بودم شاید امسال در این روز کنارم باشد اما باز هم نشد و این آرزو برای همیشه به دلم ماند.

او هیچ چیز را برای خودش نمی‌خواست حتی وقتی نیازمند یا کارتن‌خوابی را می‌دید به برادرش می‌گفت: برو از طرف من برایش غذا بخر.

مادر که گفتن از پسر شهیدش او را تا اندازه‌ای آرام کرده است، مکثی می‌کند و ادامه می‌دهد: پوریا به نماز و روزه‌اش اهمیت زیادی می‌داد و در انجام واجبات و ترک محرمات هیچ‌وقت کوتاهی نمی‌کرد، سال سوم ابتدایی بود که خانوادگی به حج رفتیم و روحانی کاروان گفت که پوریا باید برای مُحرم شدن آماده شود و وقتی من گفتم او هنوز کوچک است روحانی گفت: پوریا اعمال حج را از بزرگترها هم بهتر بلد است و حتماً باید محرم شود، پسرم در سنین کودکی و نوجوانی دوبار به مکه رفته و حاجی شده، او حتی در زمانی که برای احرام رفته بود به افراد سالمند کمک می‌کرد و آنها را با ویلچر راه می‌برد.

شهیدی که دو بار در کودکی حاجی شد

به گزارش ایمنا، شهید «پوریا شیخ»، بیست‌ونهم اسفند ۱۳۷۵ چشم به این دنیا گشود و سال ۹۴ بعد از اتمام دوره دبیرستان وارد نیروی انتظامی شد و چهار سال در منطقه سیرین استان هرمزگان خدمت کرد و بعد از آن به منطقه گرمسیری راسک در جنوب استان سیستان‌وبلوچستان منتقل شد.

شهید شیخ، بامداد بیست‌وسوم آذر سال‌جاری، در حمله ناجوانمردانه گروهک تروریستی جیش‌الظلم به مقر انتظامی شهرستان راسک به مقام شهادت نائل شد.

در پی حمله گروهک تروریستی جیش‌الظلم به مقر انتظامی راسک در استان سیستان‌وبلوچستان ۱۱ نفر از نیروهای پلیس شهید شدند و در مقابل تعدادی از تروریست‌ها نیز به هلاکت رسیدند؛ یک نفر از این تروریست‌ها نیز دستگیر شده.

کد خبر 716851

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.