ایمن‌سازی رودخانه‌های کهگیلویه و بویراحمد نیازمند ۲ میلیارد تومان اعتبار است

استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: ایمن‌سازی رودخانه‌های استان به تعریف دو میلیارد تومان پروژه نیاز دارد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کهگیلویه و بویراحمد و به نقل از اداره اطلاع‌رسانی و روابط عمومی استانداری کهگیلویه و بویراحمد سیدعلی احمدزاده روز _سه‌شنبه دوازدهم دی_ در دیدار با رئیس سازمان مدیریت بحران کشور با اشاره به مشکل نبود بالگرد اورژانس ۱۱۵ در استان کهگیلویه و بویراحمد، اظهار کرد: این استان نیازمند اختصاص بالگرد به اورژانس هوایی برای نجات مردم در شرایط بحران است که در مناطق کوهستانی و صعب‌العبور زندگی می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه دفع آب‌های سطحی دیگر موردی است که باید مورد بررسی قرار گیرد، افزود: استان نیاز دارد برای ایمن‌سازی رودخانه‌ها پروژه‌هایی با اعتبار دو میلیارد تومان تعریف کند.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد به ایمن‌سازی رودخانه بشار اشاره کرد و گفت: انتظار داریم طرح‌های آبخیزداری در استان مورد توجه قرار گیرد.

وی تصریح کرد: انتظار داریم مساعدت لازم برای روستاهای در معرض رانش زمین و روستاهایی که رانش کردند از جمله «له خرگوشی»، «دال گنجی» و چند روستای دیگر منطقه سیلاب و کلوار انجام شود.

احمدزاده همچنین با اشاره به جا به جایی روستاهای در مسیر سد تنگ سرخ، خاطرنشان کرد: پنج روستا در حوزه این سد قرار گرفته است که ضرورت دارد کمک شود تا جا به جا شوند.

در ادامه این نشست محمدحسن نامی رئیس سازمان مدیریت بحران کشور هم با اشاره به اینکه در این زمینه نهایت همکاری را با استان انجام خواهیم داد، طی تماس با پیرحسین کولیوند رئیس سازمان هلال احمر و سردار محمدی رئیس امداد و نجات جمعیت هلال احمر بر رفع مشکل نبود بالگرد در استان کهگیلویه و بویراحمد تاکید کرد.

وی بر نوسازی لجستیک هلال احمر استان تاکید کرد و گفت: به دلیل کوهستانی و صعب‌العبور بودن این استان نیاز است تجهیزات هلال احمر بروز رسانی شود.

نامی خاطرنشان کرد: که تا پایان دی ماه به کهگیلویه و بویراحمد سفر خواهد کرد و از نزدیک مشکلات مورد بررسی قرار می‌گیرد.

کد خبر 716822

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.