مجازات مخدوش کردن پلاک خودرو چیست؟

رئیس پلیس راهور فرماندهی انتظامی استان اصفهان از برخورد قانونی با رانندگانی که اقدام به مخدوش کردن پلاک خود می‌کنند خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی پلیس، سرهنگ علی اصغر زارع اظهار کرد: بررسی‌ها نشان می‌دهد تعداد زیادی از مردم برای امرار معاش یا انجام امورات روزمره خود به وسیله موتورسیکلت تردد می‌کنند که به تبع هر موتورسیکلت، به اندازه شش دستگاه خودرو آلودگی هوا ایجاد می‌کند، در حالی که طرح زوج و فرد تنها برای خودروها است و هیچ محدودیتی برای موتورها اعمال نمی‌شود.

وی با بیان اینکه بیشتر شدن محدوده طرح زوج و فرد و اعمال محدودیت تردد برای موتورسیکلت‌ها از دیگر راهکارهای کاهش آلودگی هوا است، افزود: کاهش آلودگی هوا مستلزم مشارکت همه مردم و دستگاه‌ها در این حوزه است.

رئیس پلیس راهور استان اصفهان با بیان اینکه طرح زوج و فرد از ساعت هشت تا ۱۳ و ۱۶ تا ۲۱ اجرا می‌شود، تصریح کرد: شهروندان ساعات تردد خود را به گونه‌ای برنامه‌ریزی کنند که دچار مشکل نشوند یا در روزهایی که پلاک آنها مرتبط با طرح نیست در این محدوده تردد نکنند.

سرهنگ زارع با هشدار به افرادی که با مخدوش کردن پلاک یا تغییر رنگ آن به دنبال دور زدن قانون هستند، گفت: این افراد مطمئن باشند دوربین‌های نصب شده در محدوده زوج و فرد تخلف آنها را ثبت می‌کند و در اولین مکانی که مأمور راهنمایی و رانندگی حضور داشته باشد، با وی برخورد قانونی خواهد شد.

وی با بیان اینکه تاوان مخدوش کردن پلاک خودرو بسیار سنگین است، اظهار داشت: افرادی که اقدام به این کار می‌کنند علاوه بر اینکه باید جرایمی که بر اثر اقدام آنها بر روی پلاک شهروند دیگری ثبت شده را بپردازند، خود نیز اعمال قانون و به دلیل اینکه جرم مرتکب شده‌اند، به مرجع قضائی معرفی خواهند شد و برابر قانون با آنان برخورد می‌شود.

کد خبر 716820

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.