معلمان از ایجاد دوقطبی در مدارس قزوین پرهیز کنند

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین گفت:‌ معلمان مدارس باید در مدیریت افکار و اندیشه‌های دانش‌آموزان دقت نظر داشته باشند و ضمن حمایت معنوی از ایجاد دوقطبی در مدارس بپرهیزند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از قزوین، نقی سیاهکالی مرادی بعدازظهر امروز _سه‌شنبه دوازدهم دی‌_ در نشست با دانش‌آموزان عضو اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان استان قزوین که در سالن جلسات ساختمان شماره یک اداره‌کل آموزش و پرورش برگزار شد، اظهار کرد: در چند برهه زمانی شرایط سختی بر کشور حاکم شده است، اما با اتحاد و قدرت ایمان مردم و رهبری‌های داهیانه امام و رهبری معظم شرایط سخت را پشت سر گذاشته‌ایم.

وی با بیان اینکه امروز در مسیر پیشرفت و ترقی هستیم، افزود: ما در ادامه مسیر ترقی و پیشرفت نیاز به کمک داریم و یکی از بهترین بازوان توانمند که می‌توانند یاریگر ما باشند، گروه‌های مردم‌نهاد هستند.

دبیر شورای آموزش و پرورش استان قزوین با اشاره به تجربه سازمان‌های مردم‌نهاد در حوزه آموزش و تربیت خاطرنشان کرد: تجربه نشان داده است که سمن‌ها با وجود نداشتن بودجه دولتی در بسیاری از موارد از مؤسسات دولتی عملکرد بهتری داشته‌اند و در خدمت‌رسانی به مردم هیچ‌گاه خط‌کش نگذاشته‌اند و هرکجا لازم بوده است، پای کار آمده‌اند.

سیاهکالی مرادی اضافه کرد: اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان ظرفیت بسیار خوبی جهت کمک به نظام تعلیم و تربیت در رسیدن به اهداف انقلاب دارد. شما دانش‌آموزان باید نقطه مقابل دشمن باشید و در حوزه‌های تربیتی، دانش‌افزایی، بینش‌افزایی و عقیدتی در نظام تعلیم و تربیت ایفای نقش کنید.

وی ادامه داد: استقلال شما، نبود وابستگی‌تان به نهادهای دولتی و هم‌سن و سال بودن با دانش‌آموزان دیگر موجب می‌شود راحت‌تر صحبت کنید، اما مراقبت باشید راهبردهای کلامی و همچنین ادب گفتاری را جهت افزایش تأثیرگذاری رعایت کنید.

مدیرکل آموزش و پرورش احترام متقابل میان معلم و متعلم را یک اصل اساسی دانست و گفت: حرمت معلمان خود را چونان پدران و مادران خود حفظ کنید؛ همان‌گونه که معلمان شما باید مانند فرزندان خود به شما بنگرند و حفظ حرمت کنند.

سیاهکالی مرادی اضافه کرد: معلمان و مدیران مدارس باید در مدیریت افکار و اندیشه‌های دانش‌آموزان دقت نظر داشته باشند و ضمن حمایت معنوی از شما از ایجاد دوقطبی در مدارس بپرهیزند. آینده این کشور در دست شماست؛ هرچقدر محکم‌تر و قوی‌تر باشید، بهتر می‌توانید ایران اسلامی را حفظ و حراست کنید، پس در راستای تقویت خود در تمام جنبه‌ها اهتمام کنید.

کد خبر 716780

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.