۱۲ دی ۱۴۰۲ - ۱۳:۲۹
افزایش تلفات زلزله ژاپن

بر اساس آخرین گزارش سازمان ملی رادیو تلویزیونی ژاپن NHK، زمین لرزه ۷.۶ ریشتری که روز دوشنبه سواحل غربی مرکز ژاپن را لرزاند، دست کم ۴۸ کشته بر جای گذاشته است. ده‌ها نفر در بیمارستان بستری شده‌اند و عملیات نجات همچنان ادامه دارد و انتظار می‌رود تعداد کشته‌ها در ساعات آینده افزایش یابد.

به گزارش سرویس ترجمخ خبرگزاری ایمنا، شهر واجیما با ۲۷ هزار نفر جمعیت در ۵۰۰ کیلومتری توکیو و بسیار نزدیک به مرکز زمین‌لرزه به شدت آسیب دیده است. گفته می‌شود حدود ۲۵ ساختمان فروریخته است.

کشته‌شدگان شامل ۱۹ نفر در شهر واجیما، ۲۰ نفر در سوزو، ۵ نفر در نانائو، دو نفر در آنامیزو، یک نفر در هاکوی و یک نفر در شیگا هستند که همگی در ایشیکاوا بودند که آسیب‌های ساختاری و آتش‌سوزی زیادی را متحمل شده است.

افزایش تلفات زلزله ژاپن

ده‌ها نفر در هر یک از این شهرها بستری شده‌اند و عملیات امداد و نجات همچنان ادامه دارد و انتظار می‌رود تعداد قربانیان در ساعات آینده افزایش یابد. فیلم‌های NHK صبح روز سه‌شنبه نشان می‌دهد که یک ساختمان هفت طبقه در حال فروریختن است و صحنه‌های بلند شدن دود در منطقه مرکزی واجیما نیز دیده می‌شود.

افزایش تلفات زلزله ژاپن

آتش‌سوزی در این استان بیش از ۲۰۰ ساختمان را تحت تأثیر قرار داده است و هنوز در بعضی مناطق ادامه دارد، اگرچه مقامات می‌گویند احتمال کمی برای گسترش بیشتر آن وجود دارد. فومیو کیشیدا، نخست وزیر ژاپن صبح امروز در یک کنفرانس مطبوعاتی گفت که مسئولیت مدیریت بلایای طبیعی را بر عهده خواهد گرفت.

افزایش تلفات زلزله ژاپن

او گفت که دسترسی وسایل نقلیه به مناطقی در شمال شبه‌جزیره نوتو بسیار دشوار است و دولت قبلاً محموله‌هایی را با کشتی ارسال کرده است. کیشیدا از ساکنان مناطق آسیب‌دیده خواست که «ایمن عمل کنند» زیرا خطر ریزش خانه‌ها و رانش زمین در مناطقی که لرزش‌ها قوی بودند در حال افزایش است.

افزایش تلفات زلزله ژاپن

بر اساس آخرین آمار حدود ۳۲ هزار نفر در استان‌های ایشیکاوا و تویاما و سایر مناطق مجاور تخلیه شده‌اند، در حالی که خدمات هوایی و قطار محلی همچنان به حالت تعلیق درآمده است.

حدود هزار پرسنل نیروهای دفاع شخصی ژاپن در عملیات نجات شرکت دارند و بیش از ۴۶ هزار نفر از ساکنان استان‌های ایشیکاوا و تویاما تخلیه شده‌اند. تعداد خانوارهای بدون برق، به ویژه در ایشیکاوا، اکنون به ده‌ها هزار نفر رسیده است.

افزایش تلفات زلزله ژاپن

افزایش سطح آب دریاها در چندین نقطه در ژاپن و حتی در کره جنوبی خسارات عمده‌ای به بار نیاورده است.

کد خبر 716778

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.