جذب ۸۲۰ آتش‌نشان داوطلب در سازمان آتش‌نشانی شهرداری گرگان

رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری گرگان گفت: در ۹ ماه سال جاری، ۸۲۰ آتش‌نشان داوطلب در سازمان آتش‌نشانی گرگان جذب شدند که نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش صددرصدی داشته است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از گلستان، موسی‌الرضا صفری ظهر امروز _سه شنبه دوازدهم دی_ در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: نیروهای آموزش دیده داوطلب آتش‌نشان و امدادی در مواقع لازم می‌توانند به عنوان مکمل امدادرسانی و نجات‌دهنده جان و مال مردم در حوادث گوناگون در راستای دستیابی به سطح بالاتر ایمنی شهری جایگاه و نقش ویژه‌ای داشته باشند.

وی افزود: نیروهای داوطلب می‌توانند هنگام بروز حادثه همانند آتش‌نشانان حرفه‌ای وارد عمل شوند.

رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری گرگان خاطرنشان کرد: آتش‌نشانان داوطلب که با حضور داوطلبانه در سازمان آتش‌نشانی و فراگیری آموزش‌های تخصصی آتش‌نشانی، موفق به کسب گواهینامه پایان دوره شده‌اند، در مواقع بروز حادثه با ارائه خدمات، سازمان آتش‌نشانی را در مواقع بحران به طور جدی یاری می‌کنند.

صفری اضافه کرد: جذب آتش‌نشان داوطلب از طریق جلب مشارکت و تعامل شهروندان و گروه‌های مختلف جامعه به ویژه در مساجد و فرهنگسراها انجام می‌شود.

وی تصریح کرد: مشارکت و همکاری با نیروهای امدادی و عملیاتی آتش‌نشانی، انجام نخستین اقدامات هنگام حریق و حوادث، قبل از رسیدن نیروهای آتش‌نشان حرفه‌ای و انجام مأموریت‌های پیشگیرانه ایمنی، تبلیغ و ترویج توصیه‌های ایمنی بین شهروندان از جمله وظایف آتش‌نشانان داوطلب است.

رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری گرگان گفت: علاقه‌مندان به گذراندن دوره‌های آموزشی آتش‌نشان داوطلب می‌توانند با حضور در ایستگاه‌های عملیاتی در محل سکونت و یا ارسال مشخصات به شماره ۰۹۲۰۷۲۷۰۱۲۵ به صورت پیامک یا پیام رسان های داخلی ایتا، سروش و روبیکا اقدام به ثبت‌نام کنند.

کد خبر 716772

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.