نقش دستگاه قضایی در امنیت کشور غیرقابل انکار است

استاندار مرکزی گفت: امنیت یکی از اساسی‌ترین و مهم‌ترین نیازهای مردم است و طی سال‌های اخیر اقدامات ارزنده و مهمی در این راستا صورت گرفته است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از مرکزی، فرزاد مخلص‌الائمه صبح امروز _سه‌شنبه دوازدهم دی_ در آئین تکریم و معارفه رئیس کل دادگستری استان مرکزی و دادستان عمومی انقلاب شهرستان اراک که در سالن پیامبر اعظم (ص) استانداری این استان در اراک، برگزار شد، با اشاره به اهمیت کارکرد دستگاه قضائی در امنیت کشور اظهار کرد: امنیت با قضاوت تأمین می‌شود و تأثیر مهم و کارآمدی در بهبود امنیت جوامع دارد.

وی افزود: احقاق حقوق و خواسته‌های مردم یکی از مهم‌ترین وظایف مسئولان است و باید تمام توان و پتانسیل خود را در راستای خدمات‌رسانی به مردم به‌کار گیریم.

استاندار مرکزی با بیان اینکه نقش دستگاه قضائی در رفع مشکلات و چالش‌ها در بخش‌های مختلف غیرقابل انکار است، تصریح کرد: این نقش در رسیدگی به وضعیت صنایع مهم این استان که در دوره خصوصی‌سازی با چالش روبه‌رو بودند، بیش از گذشته مشخص شده است.

مخلص‌الائمه تاکید کرد: استان مرکزی رتبه نخست تنوع تولیدات صنعتی را دارد و آنچه که استان را در این حوزه شاخص کرده، تولید محصولات صنعتی شاخص است، اما برخی صنایع مهم در دوره پرمسئله خصوصی‌سازی به خاک سیاه نشستند.

وی با بیان اینکه بزرگترین پروژه دولت ترمیم اعتماد مردم است گفت: تأکیدات مقام معظم رهبری و رئیس جمهور در این زمینه نشان می‌دهد که بخش مهمی از سرمایه نظام، امید و اعتماد مردم است که بدون شک همراهی و همفکری دستگاه قضا می‌تواند بسیار نقش آفرین باشد.

استاندار مرکزی اضافه کرد: شرکت‌های آذرآب، هپکو و واگن پارس استان مرکزی از جمله صنایع مهم کشور هستند که در دوره‌های مختلف با چالش‌هایی مواجه شدند و قوه قضائیه در رفع مشکلات این صنایع و کمک به تداوم رونق تولید نقش کلیدی ایفا کرد.

مخلص‌الائمه ادامه داد: مردم تفاوتی میان قاضی، استاندار و نماینده قائل نیستند و همه را از چشم نظام و دولت می‌بینند که البته این موضوع درست است زیرا موفقیت هر جز، مصداق موفقیت نظام خدمت‌رسانی است و موفق نشدن نیز شامل حال همه قرار می‌گیرد.

وی با بیان اینکه همراهی قوه قضائیه با دولت در ایجاد و ترمیم اعتماد اجتماعی بسیار اثرگذار است، تصریح کرد: در دولت مردمی این تعامل به نحو مطلوبی ایجاد و حفظ شده است و آمادگی کامل برای همکاری در اجرای مأموریت‌های قوه قضائیه در استان مرکزی وجود دارد.

نقش دستگاه قضایی در امنیت کشور غیرقابل انکار است

تعامل دولت مردمی با قوه قضائیه بسیار پررنگ است

ولی‌الله بیاتی، رئیس مجمع نمایندگان استان مرکزی تاکید کرد: تعامل دولت و قوه قضائیه بسیار پررنگ است و این مهم در نشست‌ها و جلسه مشهود است و به خدمات‌رسانی به مردم و جامعه کمک می‌کند.

وی افزود: در استان مرکزی تعامل خوبی با قوه قضائیه وجود دارد و امید می‌رود این روند ادامه داشته باشد.

رئیس مجمع نمایندگان استان مرکزی با بیان اینکه نمایندگان مردم از نزدیک با مشکلات مردم آشنا هستند، تاکید کرد: امید می‌رود وقتی این مشکلات به قوه قضائیه منتقل می‌شود رسیدگی لازم صورت گیرد.

بیاتی ادامه داد: حضور قضات و رؤسای دادگستری در بین مردم در ارتباط جامعه با قوه قضائیه و کمک به مردمی که امکان پیگیری امور خود را ندارند تأثیرگذار است و به ایجاد رضایت مردم کمک بسیاری می‌کند.

وی اضافه کرد: در شهرستان‌های تفرش، فراهان و آشتیان دادستانی وجود ندارد و یکی از درخواست‌ها ایجاد این دادگستری در این شهرستان‌هاست که امید می‌رود مورد توجه قرار گیرد.

رئیس مجمع نمایندگان استان مرکزی اظهار کرد: تشکیل جلسات مستمر در شهرستان با حضور فرماندار و رئیس دادگستری و امام جمعه می‌تواند در روند خدمت‌گزاری تأثیر قابل توجهی دارد که نیاز است این مهم تداوم داشته باشد.

کد خبر 716764

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.