حضور ۳۰۰ هنرمند ملی در جشنواره تئاتر منطقه‌ای سهند

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی از حضور بیش از ۳۰۰ هنرمند از هشت استان کشور در جشنواره تئاتر منطقه‌ای سهند - تبریز خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از آذربایجان‌شرقی، سیدمحمدحسین بلاغی صبح امروز - سه‌شنبه دوازدهم دی - در آئین رونمایی از پوستر بیست و هشتمین جشنواره تئاتر منطقه‌ای سهند - تبریز با بیان این مطلب اظهار کرد: استان آذربایجان‌شرقی در یک سال گذشته میزبان و یا برگزار کننده شانزده رویداد ملی یا منطقه‌ای در حوزه نمایش بوده است که این رقم نشان می‌دهد این استان بیشترین رویداد را در این بخش انجام داده است.

وی با بیان اینکه تبریز به عنوان یکی از قطب‌های نمایش کشور شناخته می‌شود، افزود: رویدادهای نمایشی در این استان با تمام توان برگزار می‌شود که این مسئله موجب شده تا تبریز در این رابطه خوش بدرخشد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان آذربایجان شرقی با اشاره به برگزاری بیست و هشتمین جشنواره تئاتر منطقه‌ای سهند - تبریز، خاطرنشان کرد: تئاتر فجر به عنوان اصلی‌ترین رویداد نمایشی همه ساله در ایام دهه فجر برگزار می‌شود که ورودی اصلی این رویداد در بخش آثار، در قالب جشنواره‌های استانی و منطقه‌ای است.

بلاغی ادامه داد: علاوه بر این مسئله، این جشنواره فرصتی است که استان‌ها دور هم قرار بگیرند و در انتقال تجربیات نقش بسزایی ایفا می‌کند که در این جشنواره، شهرداری منطقه دو تبریز نقش پشتیبانی و همچنین اجرای این جشنواره را ایفا خواهد کرد.

وی با بیان اینکه این جشنواره از ۱۷ تا ۱۹ دی ماه امسال در تئاتر شهر تبریز برگزار می‌شود، تصریح کرد: روزانه شش اجرا در تئاتر شهر برگزار می‌شود که در مجموع ۱۸ اجرا در این جشنواره به روی صحنه خواهند رفت؛ ۱۸ گروه صحنه‌ای و ۱۱ گروه تئاتر خیابانی از استان‌های آذربایجان‌غربی، خراسان رضوی، گیلان، اردبیل، زنجان، کردستان، قزوین و همدان در این جشنواره حضور خواهند داشت.

در ادامه موسی علیپور، مدیر منطقه دو شهرداری تبریز از حضور بیش از ۳۰۰ هنرمند از هشت استان کشور در جشنواره تئاتر منطقه‌ای سهند - تبریز خبر داد و گفت: پس از روی کار آمدن مدیریت جدید شهری یکی از برنامه‌ها بحث تغییر در روش مدیریتی است، این نهاد خدماتی به نهاد اجتماعی و خدماتی تبدیل شده که امروز تبریز با رویدادهای فرهنگی و هنری زنده است.

وی افزود: هنر در قالب تئاتر در موضوعات اجتماعی و حقوق شهروندی نقش مهمی ایفا کند که به این دلیل توجه ویژه ای به مسئله تئاتر صورت گرفته است.

کد خبر 716740

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.