۷۰ درصد چشمه‌های عشایری استان قزوین بهسازی شد

مدیرکل امور عشایر استان قزوین از اجرای عملیات بهسازی ۵۵ دهانه چشمه خبر داد و گفت: تاکنون عملیات بهسازی ۳۹ دهانه چشمه پایان یافته و تا امروز بیش از ۷۰ درصد چشمه‌های استان قزوین بهسازی شده‌ است.

سعید ابیت در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در قزوین با اشاره به کاهش چشمگیر بارندگی‌ها و نزولات جوی، اظهار کرد: با توجه به کاهش ۶۸ درصدی میزان بارش‌ها در استان قزوین بهسازی چشمه‌های مناطق ییلاقی در دستور کار قرار گرفته است.

وی افزود: با توجه به اینکه قزوین دومین استان کم بارش کشور به شمار می‌رود، به منظور بهره‌برداری حداکثری از تنها منابع قابل دسترسی برای شرب عشایر و گله‌های دام بهسازی چشمه در مناطق ییلاقی استان قزوین در دستور کار اداره امور عشایر استان قرار گرفته است.

مدیرکل امور عشایری استان قزوین از اجرای عملیات بهسازی ۵۵ دهانه چشمه خبر داد و خاطرنشان کرد: بر همین اساس تاکنون عملیات بهسازی ۳۹ دهانه چشمه پایان یافته و بنابراین تا امروز بیش از ۷۰ درصد چشمه‌های استان قزوین بازسازی و بهسازی شده‌اند که آب آنها برای عشایر قابل استفاده است.

ابیت ادامه داد: عملیات اجرایی ۱۶ دهانه چشمه هم در حال اجرا است و بنابراین ۳۰ درصد عملیات بازسازی و بهسازی چشمه‌های مورد استفاده ایلات و عشایر هم در مسیر اجرا قرار دارد که به زودی تکمیل خواهد شد.

وی تصریح کرد: عملیات یادشده لجن‌برداری، خاک‌برداری، کول گذاری، سنگ‌چین، احداث حوضچه لجن‌گیر با درب آهنی بوده و برای اجرای این طرح ۱۳ میلیارد و ۷۵۰ میلیون ریال هزینه صورت گرفته است.

مدیرکل امور عشایر استان قزوین همچنین از افزایش ۱۰ درصدی بهسازی چشمه‌ها در ۹ ماهه سال جاری خبر داد و گفت: تعداد چشمه‌های بهسازی‌شده توسط اداره امور عشایر استان طی ۹ ماه سال جاری ۱۰ درصد بیشتر از تعداد چشمه‌های بهسازی شده از سال ۹۶ لغایت ۱۴۰۱ است.

کد خبر 716723

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.