روزانه ۱۶ مصدوم تصادف در پزشکی قانونی خراسان شمالی معاینه می‌شوند

مدیرکل پزشکی قانونی با اشاره به معاینه بیش از چهار هزار و ۵۸۰ مصدوم تصادف طی سال جاری، گفت: روزانه ۱۶ مصدوم تصادف در پزشکی قانونی خراسان شمالی معاینه می‌شوند.

رضا نورس در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در خراسان شمالی، اظهار کرد: تا پایان آذر، چهار هزار و ۵۸۳ مصدوم تصادف در مراکز پزشکی قانونی استان معاینه شدند که سه هزار و ۱۳۳ مرد و هزار و ۴۷۰ زن را شامل می‌شود.

وی افزود: این آمار در مدت مشابه سال گذشته چهار هزار و ۳۸۹ نفر بود.

مدیرکل پزشکی قانونی خراسان شمالی خاطرنشان کرد: بررسی شهرستانی آمار مصدومان تصادف طی ۹ ماه گذشته نشان می‌دهد، بجنورد با دو هزار و ۶۸ مصدوم، بیشترین آمار را دارد و پس از آن به ترتیب شهرستان‌های شیروان با ۹۳۶ نفر، اسفراین با ۵۷۹ نفر، آشخانه با ۴۶۵ نفر، جاجرم با ۲۲۷ نفر، فاروج با ۲۲۳ نفر مصدوم معاینه شده قرار گرفته است.

نورس اضافه کرد: شهرستان راز با ۶۲ مصدوم تصادف معاینه شده کمترین آمار را به خود اختصاص داده است.

وی گفت: روزانه هشت مصدوم تصادف در پزشکی قانونی بجنورد معاینه می‌شوند و این آمار در کل استان بیش از ۱۶ مورد است.

مدیرکل پزشکی قانونی خراسان شمالی با اشاره به ارائه آمار ماهانه مصدومان تصادفات استان، تصریح کرد: ماه مهر با تعداد ۶۵۳ مصدوم معاینه شده بیشترین و اردیبهشت با تعداد ۴۳۱ کمترین آمار را داشته است.

نورس افزود: برخلاف تصور موجود که کار پزشکی قانونی را بررسی علت مرگ متوفیات ارجاعی بر می‌شمارند، معاینه مصدومان نزاع و تصادفات بیشترین حجم کار معاینات را در پزشکی قانونی به خود اختصاص می‌دهد.

کد خبر 716668

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.