نیم‌فصل بهترین فرصت برای رفع مشکلات مدعیان/ هم کسر امتیاز اشتباه بود و هم بازگشت

کارشناسان فوتبال کشورمان معتقدند مدعیان قهرمانی لیگ برتر در تعطیلات نیم‌فصل فرصت رفع مشکلات تیمی را دارند و باید منتظر ماند تا ببینیم در نیم‌فصل دوم چه عملکردی از خود ارائه خواهند داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، هفته پانزدهم رقابت‌های لیگ‌برتر شب گذشته برای مدعیان به پایان رسید و در این هفته شاهد پیروزی دو بر یک استقلال مقابل پیکان، تساوی یک بر یک پرسپولیس برابر مس رفسنجان و شکست یک بر صفر سپاهان در مقابل شمس‌آذر بودیم که در نهایت منجر به صدر نشینی آبی‌پوشان در نیم فصل اول و استعفای سرمربیان قرمز و طلایی‌پوشان شد، هرچند که نباید از اشتباهات داوری شب گذشته در جدال‌های پرسپولیس و سپاهان چشم‌پوشی کرد، در هر حال پس از فراز و نشیب فراوان شاگران نکونام موفق شدند با ۳۲ امتیاز در جایگاه نخست جدول قرار بگیرند و پس از آن نماینده اصفهان و شاگردان گل‌محمدی در رتبه‌های دوم تا سوم ایستادند.

پرسپولیس دور از انتظار ظاهر شد

حمید درخشان، کارشناسان فوتبال کشورمان در خصوص تقابل پرسپولیس و مس رفسنجان به خبرنگار ایمنا می‌گوید: از نظر من پرسپولیس بازی خوبی را از خود به نمایش نگذاشت، نیمه اول این جدال چندان زیبا نبود و شاگردان گل‌محمدی بر اساس یک اشتباه به گل دست پیدا کردند. مواردی همچون درگیری و بسته بودن فضا باعث شد این تقابل در نیمه اول جذاب نباشد.

وی می‌افزاید: در نیمه دوم قرمزپوشان نتوانستند کیفیت بازی را از طریق ایجاد موقعیت و به ثمر رساندن گل ارتقا دهند، اما در سوی مقابل مس رفسنجان موفق شد خلق موقعیت بیشتری داشته باشد و چه بسا شاگردان الهامی فرصت به ثمر رساندن گل‌های بیشتری را هم داشتند. پرسپولیس در این دیدار برخلاف انتظارات عمل کرد و از نظر من شرایط خوبی در نیمه دوم برای شاگردان گل‌محمدی وجود نداشت.

درخشان پیرامون شرایط رقبای این تیم خاطرنشان می‌کند: از نظر من سپاهان و استقلال نیز شرایط بهتری نسبت به قرمزپوشان ندارند و اینگونه نیست که بگوییم خود را جدا کرده‌اند. به‌طور طبیعی از طلایی‌پوشان انتظار بیشتری می‌رفت که در قامت یک تیم قدرتمند ظاهر شود. در واقع نمی‌شود گفت از بین سه تیم بالای جدول کدام یک بهتر یا بدتر از پرسپولیس است و از نظر شرایط یکسانی بین آن‌ها وجود دارد.

لزوم رفع نواقص مدعیان در نیم‌فصل

قرمزپوشان با این سبک نتیجه نخواهند گرفت

کارشناس فوتبال کشورمان با اشاره به تقویت پرسپولیس ادامه می‌دهد: قرمزپوشان برای اینکه در نیم‌فصل دوم نتیجه بگیرند باید تقویت شوند و سطح بازی خود را ارتقا دهند، چراکه با این سبک‌وسیاق نمی‌توان در نیم فصل دوم قدرتمند ظاهر شد. از نظر من دفاع و خط حمله پرسپولیس نیاز به تقویت دارد.

وی در رابطه با پنالتی‌های پی‌درپی مدافعان این تیم در محوطه جریمه تصریح می‌کند: این موضوع ارتباط با هوش بازیکن دارد که وی در چه زمانی، چه شرایطی و چه مکانی باید برای بازپس‌گیری توپ از فکر خود استفاده کند، گاهی برای توپ‌گیری در خارج زمین باید از قدرت بدنی استفاده کرد، اما در محوطه جریمه باید از ضریب هوشی بهره برد، در این منطقه قدرت غلبه نمی‌کند و هوش باعث می‌شود بهترین عملکرد وجود داشته باشد.

حواشی تأثیر بسیاری بر عملکرد بازیکنان دارد

درخشان ادامه می‌دهد: از نظر من کسر امتیاز و بازگرداندن آن از ابتدا اشتباه بود و به غیر از بر هم زدن تمرکز تیم‌ها نتیجه دیگری نداشت، چراکه سبب شد تیم‌ها از مسیر اصولی خود خارج شوند و بی‌شک این حواشی روی عملکرد بازیکنان تأثیرگذار است.

وی یادآور شد: با چند بازی نمی‌شود وضعیت تیم‌ها را ارزیابی کرد، چراکه مدعیان در تعطیلات فرصت رفع مشکلات خود را دارند و باید منتظر ماند تا ببینیم در نیم‌فصل دوم چه عملکردی از خود ارائه خواهند داد.

لزوم رفع نواقص مدعیان در نیم‌فصل

تمام اهالی فوتبال علیه سپاهان هستند

در ادامه محمد یاوری، کارشناس فوتبال کشورمان در خصوص دیدار سپاهان و شمس‌آذر به خبرنگار ایمنا می‌گوید: به هر حال زمانی که تمرکز یک تیم فوتبال از بین می‌رود کمی زمان می‌برد تا بازیکنان و کادر فنی خود را پیدا کنند. ضمن اینکه شمس‌آذر یکی از تیم‌های شایسته لیگ برتر به‌شمار می‌رود و پیش از نیز گفته‌ام آن‌ها خطرناک هستند؛ چراکه بازیکنان خط حمله تیم سعید دقیقی مدت زیادی است که با یکدیگر آشنایی دارند.

وی می‌افزاید: شمس‌آذر با توجه به شرایط میزبانی که از آن بهره‌مند بود در دقایق ابتدایی بازی موقعیت‌های بیشتری را روی دروازه طلایی‌پوشان ایجاد کرد. از نظر من اگر جابه‌جایی برایان دابو در زمین کمی زودتر اتفاق می‌افتاد دروازه سپاهان باز نمی‌شد، فارغ از هر موضوعی شاگردان مورایس در شرایطی قرار دارند که تمام ارکان فوتبال علیه آن‌ها هستند.

لزوم رفع نواقص مدعیان در نیم‌فصل

سپاهان باعث شده همه با هم متحد شوند

کارشناس فوتبال کشورمان با اشاره به اشتباهات داوری بیان می‌کند: از یک‌سو پنالتی طلایی‌پوشان را نمی‌گیرند و در سمت دیگر گل آفساید پرسپولیس را می‌پذیرند. به هر حال به پایان نیم‌فصل رسیدیم و امیدوارم بازیکنانی همچون رضائیان و نورافکن به تیم اضافه شوند. برخلاف تصور برخی، اعتقاد دارم در حال حاضر باید قوی باشیم و به این اتفاقات برنامه‌ریزی شده توجه نکنیم، سپاهان به مرحله‌ای رسیده است که هواداران تیم‌های با یکدیگر اتحاد پیدا می‌کنند تا طلایی‌پوشان شکست بخورند.

وی ادامه می‌دهد: نباید مسائل فنی را نادیده بگیریم، در دقایق ابتدایی ناهماهنگی خط دفاعی و سردرگم بودن برایان دابو باعث شد شمس آذر به گل برسد. ضمن اینکه سبک بازی شاگردان مورایس در نیمه دوم جالب توجه بود چراکه آن‌ها بازی مستقیم را در دستور کار خود قرار داده بودند که به دلایل مختلف بدون ثمر باقی ماند. شاید دلیل این کار غیبت رامین رضائیان یا پرس بازیکنان شمس‌آذر بود. بدون تردید علیرضا جعفرپور یکی از ستاره‌های تیم خود به شمار می‌رفت و یکی از دلایل پیروزی شاگردان دقیقی برابر نماینده اصفهان به دلیل حضور این بازیکن در چارچوب دروازه بود.

یاوری با پیرامون تقویت سپاهان در نیم‌فصل خاطرنشان می‌کند: سپاهان باید در این تعطیلی ریکاوری داشته باشد. در سه بازی اخیر بازیکنان طلایی پوش خود را به دست حواشی سپرده بودند و به همین دلیل کارت قرمز دریافت کردند. می‌پذیرم که شرایط دشوار است، اما نباید بهانه دست شخصی داد و به همین دلیل طلایی‌پوشان باید از فرصت تعطیلی نیم‌فصل باید بهترین استفاده را داشته باشند.

لزوم رفع نواقص مدعیان در نیم‌فصل

وضعیت هیچکدام از مدعیان بهتر از طلایی‌پوشان نیست

وی درخصوص شرایط رقبای طلایی پوشان تصریح می‌کند: از نظر من پرسپولیس فوتبال حساب شده‌ای بازی نمی‌کند و اگر حمایت داوران نبود موفق به کسب تساوی نیز نمی‌شد. آبی‌پوشان نیز روی بحث‌های روانی تاکید دارند و این سبک بازی مورد قبول جواد نکونام است و بازیکنان این تیم از ضدحملات بیشتر استفاده می‌کنند که همین موارد سبب می‌شود زیبایی‌های فوتبال کاهش پیدا کند. قرمزپوشان در قامت یک مدعی ظاهر نشده‌اند و از نظر من در اختیار نداشتن مهره یک بهانه و حاشیه‌سازی است.

وی می‌گوید: بازیکنان محروم می‌شوند، داوران اشتباه سوت می‌زنند و تمامی این مشکلات را می‌پذیرم، اما سپاهان کمی نیز اشکال فنی دارد، در این تیم جابه‌جایی بازیکنان بسیار است. اصل فوتبال جهان می‌گوید برای پیروزی باید بیشتر گل بزنید، کمتر گل بخورید، برای این امر مهم باید اصولی رعایت شود که یکی از آن‌ها هماهنگی مدافعان میانی یک تیم است. متأسفانه در سپاهان شاهد تغییرات بسیاری در خط دفاعی هستیم، نمی‌دانم دلیل قرار گرفتن نام محمدی در لیست مازاد چیست، اما از نظر من این بازیکن به همراه دانشگر می‌توانست خط دفاع طلایی‌پوشان را بیمه کند، به‌طور کلی باید در تعطیلات فکری به حال این ایرادات صورت پذیرد.

لزوم رفع نواقص مدعیان در نیم‌فصل

کد خبر 716661

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.