رکوردشکنی‌های دبی در اجرای پروژه‌های ساختمانی

دبی از طراحی برج‌هایی به شکل‌های گل سوسن و صدف تا بنای بلندترین و لوکس‌ترین سازه‌های جهان در حال بازسازی افق شهری خود و رکوردشکنی در صنعت ساختمان‌سازی است.

به گزارش سرویس ترجمه خبرگزاری ایمنا، نام دبی مترادف با عظمت معماری و طراحی‌های پیشگامانه است. تبدیل شهر از منطقه‌ای کوچک به یک مرکز جهانی مملو از سرزندگی و جذابیت، امری غیرعادی نیست و نتیجه سالیان سال تلاش و ممارست به‌شمار می‌رود. مقامات دبی امروزه با اقدامات خود توجه جهانی را به سمت شهر خود جلب کرده‌اند.

دبی با هر تلاش جدید مرزهای معماری و طراحی را جابه‌جا می‌کند. این شهر ۱۰ پروژه بزرگ ساختمانی برتر برای آینده دارد که گواهی بر چشم‌انداز، بلندپروازی و تعهد امارات به ماندن در خط مقدم نوآوری جهانی است و ساخت هر یک از این سازه‌ها، نه‌تنها چشم‌انداز شهر را دوباره تعریف می‌کنند، بلکه نمادی از روح تزلزل‌ناپذیر رشد و پیشرفت دبی هستند.

پروژه‌های ساختمانی دبی

پروژه‌های بزرگ برجسته و منحصربه‌فرد ساختمانی دبی قرار است موقعیت دبی را در خط مقدم نوآوری‌های معماری جهانی حفظ می‌کند.

برج نهر دبی: بلندتر از برج خلیفه

برج نهر دبی با شکلی شبیه به گل سوسن که قرار است ارتفاع برج خلیفه را تحت‌الشعاع قرار دهد، در مسیر تبدیل شدن به نشان جدید دبی قرار دارد و تلاشی جسورانه است که افق دبی را تغییر می‌دهد. این سازه عظیم در بندر نهر دبی واقع شده است و با الهام از طراحی مناره‌ها، فرهنگ ریشه‌دار اسلامی دبی را منعکس می‌کند. پیش‌بینی می‌شود ارتفاع برج به حداقل ۱۳۰۰ متر برسد.

برج نهر دبی نمادی از انگیزه و خلاقیت دبی است و پس از تکمیل در ۲۰۲۵، نه‌تنها مرتفع‌ترین سازه جهان خواهد بود، بلکه به‌عنوان نقطه کانونی توسعه چندکاربردی با فضاهای مسکونی، تجاری و خرید نیز عمل خواهد کرد. امکانات اضافی آن شامل هتل، موزه و مرکز خرید می‌شود.

رکوردشکنی‌های دبی در اجرای پروژه‌های ساختمانی

برج بینگهاتی: بلندترین برج مسکونی جهان

آسمان‌خراش بینگهاتی با بیش از ۱۱۲ طبقه بلندترین برج مسکونی در جهان خواهد بود. این ساختمان در محله بیزینس‌بی یا خلیج تجاری دبی واقع خواهد شد و فرصت زندگی در ابرها را مهیا می‌کند. ساخت برج بینگهاتی در سال ۲۰۲۲ آغاز شد و تکمیل آن برای سال ۲۰۲۶ برنامه‌ریزی شده است.

رکوردشکنی‌های دبی در اجرای پروژه‌های ساختمانی

نخل جبل‌علی: نخل جدید جمیرا

جزایر نخل دبی نه‌تنها یک پروژه ساختمانی عظیم، بلکه نماد بلندپروازی‌ها و مهارت‌های معماری امارات متحده هستند. بسیاری از مردم جهان با نماد نخل جمیرا آشنا هستند، بنابراین جزیره خواهر آن، نخل جبل‌علی، مدتی در سایه باقی مانده است. این جزیره بخشی از طرح جزایر نخل بود که توسعه آن در سال ۲۰۰۹ متوقف شد، اما در سال ۲۰۲۲ به‌دلیل افزایش علاقه به املاک و سرمایه‌گذاری‌های ساحلی، توسعه‌دهنده آن تصمیم گرفت پروژه را از سر بگیرد. این جزیره یک‌ونیم برابر بزرگ‌تر از نخل جمیرا خواهد بود و در ابتدا قرار بود خانه‌هایی با طرح‌های عربی داشته باشد، اما طرح جدید آن مشخص نیست.

رکوردشکنی‌های دبی در اجرای پروژه‌های ساختمانی

مرصع‌العرب: یکی دیگر از نقاط دیدنی نمادین در کنار برج‌العرب

مرصع‌العرب یک توسعه در حال ساخت دبی است که دو جزیره مصنوعی در کنار برج‌العرب نمادین ارائه می‌دهد و در قلب آن یک توسعه لوکس بی‌نظیر دارای ۳۸۷ اتاق و سوئیت قرار دارد که با ۸۲ اقامتگاه مجلل تکمیل می‌شود. ساکنان و بازدیدکنندگان به‌طور یکسان از اسکله تفریحی ۸۲ اسکله‌ای و مجموعه‌ای از گزینه‌های غذاخوری از جمله فضایی خلاقانه با چهار رستوران مجزا بهره‌مند خواهند شد.

مرصع‌العرب با پذیرش میراث و نوآوری، قرار است به بخشی تعیین‌کننده در میراث گروه جمیرا تبدیل شود. این استراحتگاه ظرافت دریایی را به‌طور یکپارچه با زیبایی‌شناسی مدرن ترکیب و هر اتاق آنکه چشم‌انداز وسیعی از دریای عرب را برای مهمانان فراهم می‌کند، حس آرامش و تجمل را در بر می‌گیرد. این پروژه همچنین شامل یک تئاتر، پارک دریایی، اسکله خصوصی، باشگاه قایق‌رانی، سکوی هلیکوپتر و یک آبگرم جذاب است.

رکوردشکنی‌های دبی در اجرای پروژه‌های ساختمانی

سیل دبی: بلندترین هتل جهان

برج سیِل (Ciel) دبی واقع در منطقه مارینا، ۳۶۵ متر ارتفاع دارد که آن را به بلندترین هتل جهان تبدیل می‌کند. این سازه چشمگیر دارای بیش از هزار اتاق و سوئیت است و رصدخانه و سالن استراحت در طبقه هشتادویکم، همچنین تراس آسمانی (فضای متمایز روی پشت‌بام با استخر و کافه خوش‌منظره) امکانات قابل‌توجه آن محسوب می‌شود.

رکوردشکنی‌های دبی در اجرای پروژه‌های ساختمانی

اکسپوسیتی دبی: مینی شهر نوآوری و پایداری

اکسپوسیتی دبی یک جامعه نوآورانه، الهام‌گرفته از اکسپو ۲۰۲۰ دبی است که نمایشگاه جهانی در خاورمیانه، آفریقا و جنوب آسیا با بیش از ۲۴ میلیون بازدیدکننده بود و پیشرفت‌ها در زمینه پایداری و حمل‌ونقل را برجسته کرد.

اکسپو سیتی دبی در محل این نمایشگاه واقع شده و مرکزی برای نوآوری، کارآفرینی و تبادل دانش خواهد بود. این شهر که انتظار می‌رود در سال ۲۰۲۵ تکمیل شود و نقطه عطفی در سفر دبی برای تبدیل شدن به یک مرکز دانش و نوآوری جهانی باشد، میزبان تعدادی مؤسسات آموزشی، مراکز تحقیقاتی و مشاغل، همچنین امکانات فرهنگی و تفریحی متنوعی خواهد بود.

اکسپو سیتی دبی همچنین شهری بدون زباله خواهد بود و تمام نیازهای انرژی آن از طریق منابع تجدیدپذیر تأمین می‌شود. همچنین شهری بدون خودرو با تمرکز بر زیرساخت‌های مناسب برای عابر پیاده و دوچرخه‌سواری خواهد بود.

رکوردشکنی‌های دبی در اجرای پروژه‌های ساختمانی

وان زعبیل: طولانی‌ترین ساختمان در جهان

وان زعبیل یک آسمان‌خراش معمولی نیست و عنوان طولانی‌ترین ساختمان جهان را یدک می‌کشد. این بنا شامل یک برج مسکونی ۳۰۴ متری با ۸۰۰ آپارتمان و برج تجاری ۲۴۱ متری و ۴۹۳ هزار متر مربع فضای اداری خواهد بود که با یک پل معلق عظیم به یکدیگر وصل می‌شود. وان زعبیل در نزدیکی مراکز خرید دبی، بین برج خلیفه و مرکز تجارت جهانی دبی واقع شده است.

رکوردشکنی‌های دبی در اجرای پروژه‌های ساختمانی

شهر عمودی دبی: آینده پایدار

شهر عمودی دبی به‌گونه‌ای طراحی شده است که یک شهر خودپایدار ساخته‌شده روی آب تا سال ۲۰۳۰ باشد. این شهر از برج‌های مدولار تشکیل خواهد شد که روی هم چیده می‌شوند و هر یک دارای زیرساخت‌های خاص خود از جمله آب، برق و سیستم دفع زباله خواهد بود.

شهر عمودی دبی هنوز در مرحله برنامه‌ریزی قرار دارد و محل بنای آن تعیین‌نشده است، اما این پتانسیل را دارد که یک پیشرفت بزرگ در توسعه پایدار باشد و به‌عنوان الگویی برای ساخت شهرهایی عمل کند که کارآمدتر هستند و آسیب کمتری برای محیط زیست دارند.

رکوردشکنی‌های دبی در اجرای پروژه‌های ساختمانی

آرمانی بیچ رزیدنس جزیره جمیرا: بنای لوکس جدید

آرمانی بیچ رزیدنس در نخل جمیرا دارای ترکیبی از خانه‌ها و پنت‌هاوس‌های منتخب است که همگی دارای امکانات رفاهی درجه یک هستند. این خانه‌های مجلل آینده دبی که روی هلال بیرونی نخل جمیرا واقع خواهد شد، با هدف ارائه مناظر بی‌نظیر دریا به ساکنان شهر برنامه‌ریزی شده است و انتظار می‌رود تا سال ۲۰۲۶ تکمیل شود.

رکوردشکنی‌های دبی در اجرای پروژه‌های ساختمانی

برج کومو رزیدنس نخل جمیرا: صدفی زیبا

برج کومو رزیدنس نخل یکی دیگر از شگفتی‌های معماری دبی، واقع در جزیره معروف نخل جمیرا است و به‌دلیل نزدیکی به مناطق خرید، اماکن تفریحی و غذاخوری‌های خوب، یک پروژه عالی برای ساکنان و سرمایه‌گذاران محسوب می‌شود.

کومو رزیدنس یک برج ۷۱ طبقه با طراحی صدف دریایی است که در هر طبقه استخر و باغ دارد. این ساختمان دارای ۷۶ اقامتگاه شامل آپارتمان، دوبلکس و یک پنت‌هاوس با مساحت ۴۱۵ تا دو هزار و ۳۹ متر مربع است و ارزش متمایز و پایداری را برای سرمایه‌گذاران خود تضمین می‌کند.

رکوردشکنی‌های دبی در اجرای پروژه‌های ساختمانی

کد خبر 716658

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.