سامانه الکترونیک شهرداری خدمات‌رسانی را تسریع و از فساد جلوگیری می‌کند

رئیس شورای اسلامی شهر رشت گفت: پنجره واحد خدمات الکترونیک شهرداری رشت «رشت من» خدمات‌رسانی به شهروندان تسریع و از بروز برخی از رانت‌ها و فسادها نیز جلوگیری می‌شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از گیلان، محمد حسین واثق کارگرنیا امروز _دوشنبه یازدهم دی_ در آئین رونمایی از پنجره واحد خدمات الکترونیک شهرداری رشت «رشت من» در تالار مرکزی شهر با بیان اینکه سال‌های طولانی به دنبال تحقق شهرداری هوشمند بودیم، اظهار کرد: یکی از خواسته‌های شورای اسلامی شهر رشت و برنامه‌هایی که شهرداران ادوار گذشته ارائه می‌کردند الکترونیکی کردن خدمات شهرداری بود؛ که با تأکیدات شورای شهر و پیگیری‌های شهردار و تلاش سازمان فناوری ارتباطات شهرداری رشت تحقق پیدا کرد.

وی افزود: حدود هشت ماه از فعالیت رحیم شوقی شهردار رشت سپری شده است؛ طی این مدت وی توانست بخشی از این خواسته بحق شورای شهر را محقق کند و امروز شاهد آئین رونمایی از این سامانه هستیم که جای تقدیر دارد.

رئیس شورای اسلامی شهر رشت خاطرنشان کرد: برخی از شهرداران ادوار گذشته تنها به پرداخت حقوق کارکنان اکتفا می‌کردند و به علت بی‌توجهی‌های انجام شده در برخی از پروژه‌ها، با شکایت پیمانکاران، ضرر و زیان فراوانی به بیت‌المال تحمیل شد.

واثق کارگرنیا تصریح کرد: فرصتی که در اختیار رحیم شوقی به عنوان شهردار رشت قرار دارد در اختیار سایر شهرداران پیشین شهر نیز قرار داشت اما وی به دنبال کارهای تبلیغاتی نیست و تمام عزم خود را برای کار و خدمت به شهر و شهروندان به کار گرفته است و از این بابت از او قدردانی می‌کنم.

وی به حجم زیاد مراجعات مردمی به شهرداری رشت بابت مباحث مختلف اشاره کرد و گفت: شهروندان برای یک استعلام کوچک باید به ساختمان شهرداری مراجعه می‌کردند که این مسئله باعث صرف زمان طولانی، افزایش حجم ترافیک و سایر مشکلات می‌شد اما با راه اندازی پنجره واحد خدمات الکترونیک شهرداری رشت «رشت من» خدمات‌رسانی به شهروندان تسریع و از بروز برخی از رانت‌ها و فسادها نیز جلوگیری می‌شود؛ البته شهرداری باید نسبت به تکمیل این سامانه و پوشش قرار دادن تمامی فعالیت‌های شهرداری در کوتاه‌ترین زمان اقدام کند.

کد خبر 716640

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.