دبیرخانه کارگروه پاسداشت زبان فارسی درکرمانشاه آغاز به کار می‌کند

مدیرکل دفتر تبلیغات و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: دبیرخانه کارگروه پاسداشت زبان فارسی در کرمانشاه آغاز به کار می‌کند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمانشاه، عباس محمدیان ظهر _دوشنبه یازدهم دی_ در نشست با مسئولان فرهنگی دستگاه‌های اجرایی استان کرمانشاه که با حضور مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه برگزار شد، اظهار کرد: همه ما نسبت با پاسداشت زبان و ادب فارسی مسئول هستیم و امروز حراست از زبان فارسی یک وظیفه است.

وی افزود: با احترام به همه گویش‌های محلی و اقوام ایرانی اما زبان فارسی بر اساس قانون زبان رسمی کشور است اما متأسفانه استفاده از عناوین بیگانه و غربی در جامعه رواج یافته است.

مدیرکل دفتر تبلیغات و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تصریح کرد: با نظارت میدانی که در شهر کرمانشاه صورت گرفت باید گفت وضعیت تابلوهای تبلیغاتی اصناف کرمانشاه دارای وضعیت مناسبی نیست که نیازمند ساماندهی است.

وی بیان کرد: بر اساس قانون استفاده از عناوین بیگانه تخلف بوده و در این حوزه طی سالیان اخیر کوتاهی شده است.

محمدیان ادامه داد: دبیرخانه پاسداشت زبان و ادب فارسی در استان کرمانشاه آغاز به کار خواهد کرد و دستگاه‌های متولی مانند شهرداری، اصناف، دستگاه قضائی و فرهنگ و ارشاد اسلامی به همراه سایر متولیان باید برای ساماندهی این موضوع ورود کنند.

وی گفت: با تدابیری که در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی صورت گرفته ساماندهی تابلوهای تبلیغاتی به صورت جدی در دستور کار قرار گرفته است.

کد خبر 716638

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.