۱۳۹۵ زن مشمول دریافت سبد کالای غذایی رایگان شدند

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی با اشاره به اینکه خراسان جنوبی در زمینه توزیع سبد غذایی به زنان باردار جزو استان‌های برتر است، گفت: در حال حاضر هزار و ۳۹۵ زن باردار دهک اول استان مشمول طرح شدند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خراسان جنوبی؛ سید محمدرضا طالبی امروز _دوشنبه یازدهم دی‌_ در جلسه ستاد حمایت از خانواده و جوانی جمعیت اظهار کرد: سردار سلیمانی پرورش یافته مکتب فاطمی، و مدافع حریم اسلام بود و هیچ طرح و برنامه‌ای را بدون اجازه مقام معظم رهبری انجام نمی‌داد.

وی با تاکید بر الگو گرفتن از منش مکتب شهید سلیمانی، افزود: در راستای ترویج و توسعه مکتب شهید سلیمانی باید حرکت کنیم.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه سالمندی جمعیت معضل امنیتی و فرهنگی به دنبال دارد بنابراین جوانی جمعیت دغدغه مسئولین شود، افزود: مجلس قانون خوبی برای حمایت از خانواده و جوانی جمعیت مصوب کرده که با توجه به وضعیت کنونی قابل اجرا دارد.

طالبی ادامه داد: تمام دستگاه‌های متولی جوانی جمعیت باید این قانون را مطالعه، و پیگیری‌های لازم برای اجرای آن انجام دهند.

وی گفت: در چهار شهرستان استان، میانگین نرخ باروری بالاتر از کشوری (۲.۵) بود که شامل قانون جوانی جمعیت نمی‌شد، اما با پیگیری‌هایی که انجام دادیم از امتیازات این قانون برخوردار شدند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی با تأکید بر اینکه بانک‌ها به دنبال افزایش منابع در حوزه تسهیلات ازدواج و فرزندآوری باشند، ادامه داد: تاکنون به ۵۵ درصد پرونده‌های جوانی جمعیت تسهیلات پرداخت شده است.

طالبی با اشاره به اینکه در حوزه خوابگاه‌های «دانشجویی متأهلی» اتفاقات خوبی افتاده است، افزود: دستگاه‌های متولی قانون جوانی جمعیت باید اهتمام ویژه داشته باشند.

وی با بیان اینکه دستگاه‌های فرهنگی باید گزارشی از اقدامات قانون جوانی جمعیت ارائه دهند، افزود: در راستای جوانی جمعیت اقدامات زیادی در زمینه توزیع سبد معیشت و جهیزیه انجام شده است، اما بانک اطلاعاتی کاملی از افرادی که به این کمک‌ها نیاز دارند وجود ندارد که باید عدالت در توزیع این کمک‌ها رعایت شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی با اشاره به اینکه خراسان جنوبی در زمینه توزیع سبد غذایی به زنان باردار جزو استان‌های برتر است، گفت: در حال حاضر هزار و ۳۹۵ زن باردار دهک اول استان مشمول طرح شدند و می‌توانند تا سقف چهار میلیون ریال اقلام غذایی رایگان دریافت کنند.

طالبی ادامه داد: این افراد با مراجعه به دانشگاه علوم پزشکی استان نسبت به دریافت سهمیه خود اقدام کنند، امید می‌رود در مرحله دوم تعداد مشمولان این دهک افرایش یابد.

کد خبر 716637

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.