بازار تاریخی اراک سند هویت شهر است

شهردار اراک بر ضرورت احیا و ساماندهی بازار اراک تاکید کرد و گفت: بازار تاریخی اراک سند هویت شهر است.

علیرضا محمودی عصر امروز _دوشنبه یازدهم دی_ در یکصدوبیست‌ودومین جلسه صحن علنی شورای اسلامی شهر اراک اظهار کرد: در موضوع ساماندهی بازار که از موضوع مهم این دوره از نظر احیای هویت شهری است، در موضوع ناحیه‌ها مشکل چارت و قانونی مواجه هستیم.

وی افزود: هرچند وجود نواحی در راستای موضوع محله محوری بسیار مؤثر و کمک حال مناطق شهرداری است اما توجه به قانون باید مد نظر قرار گیرد.

شهردار اراک با بیان اینکه روند اجرایی پروژه بزرگ آفتاب به صورت خوب و قابل قبول در حال انجام است تصریح کرد: شرکت‌های خدمت‌رسان نهایت همکاری خود را در این زمینه اجرای این طرح داشتند و موضوعات برق و گاز این مجتمع به خوبی مرتفع شده است.

وی اضافه کرد: پروژه میدان امام خمینی (ره) هنوز به صورت رسمی افتتاح نشده است، با توجه به اینکه زیر گذر حجم بسیار زیادی از خدمت را به چشم نمایان می‌کند و در ظاهر نشان می‌دهد که پروژه افتتاح شده اما هنوز راستگرد، چپگرد و حاشیه میدان، به همراه زیباسازی و اقدامات لازم و مورد نیاز در زمینه فضای سبز در حال اجراست.

محمودی ادامه داد: امید می‌رود بتوانیم تا قبل از دهه فجر شاهد افتتاح رسمی این میدان باشیم.

وی اظهار کرد: برخی اصلاحات هندسی در راستای روان سازی ترافیک در سطح شهر در حال انجام است.

شهردار اراک افزود: در محدوده آرامستان با ساماندهی بخشی از مشاغل مزاحم که در مسیر هستند و موجی ایجاد اخلال در تردد و ورودی‌ها و خروجی‌های آرامستان می‌شوند، با طرح ترافیکی مصوب که در هفته‌های آینده اجرا می‌شود شاهد بهبود در این زمینه خواهیم بود.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به اصلاحات هندسی پیش‌بینی شده برای انتهای خیابان امام خمینی (ره) امید می‌رود بتوانیم یک روان‌سازی ترافیکی در این بخش را شاهد باشیم.

محمودی اضافه کرد: طرح پاکسازی، بهینه سازی و نگهداری شهر توسط مراکز و با پشتیبانی معاونت خدمات شهری در این هفته اجرا شده است.

وی ادامه داد: در روز جمعه پاکسازی خیابان شهید رجایی انجام شد و در ایام هفته یکی از مناطق حاشیه‌ای پاکسازی و مرمت می‌شود.

کد خبر 716611

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.