حضرت زهرا (س) با اخلاق و منش خود قرآن را تفسیر عینی کرد

امام جمعه قزوین گفت: حضرت زهرا (س) سومین مفسر ارزشمند قرآنی است که با بیانات و کلام خود، با اخلاق و منش خود قرآن را تفسیر عینی کردند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از قزوین، آیت‌الله عبدالکریم عابدینی در نشست صمیمی جمعی از بانوان فرهیخته استان قزوین که به مناسبت ولادت حضرت زهرا (س) و بزرگداشت روز زن برگزار شد، ضمن تبریک این روز فرخنده اظهار کرد: سومین مفسر ارزشمند قرآنی حضرت زهرا (س) هستند، ایشان چطور قرآن را تفسیر کرده‌اند؟ حضرت با بیانات و کلام خود، با اخلاق و منش خود، با سیره، سنت، آداب و رسوم خود، با مدیریتی که در امورات خانه و زندگی داشتند، با رفتاری که نسبت به پدر، مادر، فرزند و همسر داشتند.

وی اضافه کرد: یکی از شاخص‌ترین ویژگی‌های حضرت زهرا (س) این بوده که حامی امامش بوده است، البته نه به این دلیل که امیرالمؤمنین (ع) همسرش بوده است، همچنین اگر پیامبر (ص) از حضرت زهرا (س) تعریف می‌کنند به این دلیل نیست که حضرت زهرا (س) دختر ایشان است، بلکه به این دلیل است که حضرت ام‌الائمه هستند.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین با بیان اینکه مهم‌ترین روحیه‌ای که از حاج قاسم سلیمانی شنیده‌ایم، تسلیم بودن در مقابل امام زمان (عج)، ائمه (ع)، دستورات قرآن و دین، فرمایشات و رهنمودهای امام (ره) و رهبر حکیم انقلاب است، گفت: این‌ها ناشی از راهنمایی‌های حضرت زهراست.

عابدینی افزود: اگر ما هر چقدر دلمان خواست غیبت کردیم، تهمت زدیم، ظلم کردیم، مردم‌آزاری کردیم، صله‌رحم به جا نیاوردیم، بعد هم انتظار داشته باشیم ائمه (ع) ما را تأیید کنند، خیر این شدنی نیست، این دستورالعمل خوبی برای همه ماست که درس مکتب حضرت را به کار بگیریم و از آن استفاده کنیم.

وی ادامه داد: یکی دیگر از موارد حائز اهمیت در شخصیت حضرت زهرا (س) بحث عفاف و حجاب بود، حجاب در فعالیت‌های برون‌منزل خانم‌ها بسیار مهم است، حضرت زهرا (س) هم عفاف و حجاب داشتند و هم فعالیت جدی اجتماعی داشتند.

امام جمعه قزوین با بیان اینکه حضرت زهرا (س) به ما یاد می‌دهد که زن پایه و اساس خانواده است، گفت: خانواده هم پایه و اساس سلامت جامعه است و جامعه باید نشانگر تمدن اسلامی باشد، بنابراین همه‌چیز به خانم‌ها برمی‌گردد.

وی یادآور شد: حضرت زهرا (س) یک مادر بود، مادری که حسین (ع)، حسن (ع)، زینب (س) و ام کلثوم (س) را پرورش داد، حضرت خوب مادری کردند، آن حضرت چون می‌دانست پدرش مادر خود را در کودکی از دست داده، نسبت به پدر نیز مادری کرد و عنوان ام‌ابیها به خود گرفت. حضرت زهرا (س) برای امیرالمؤمنین (ع) همسر بود و قوی‌ترین حامی امیرالمؤمنین (ع) در امر ولایت و امامت بود

کد خبر 716595

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.