عبور غیرقانونی از مرز «راز و جرگلان» از آسیب‌های این شهرستان است

رئیس کل دادگستری خراسان شمالی عبور غیرقانونی از مرز راز و جرگلان را از آسیب‌های این شهرستان دانست و گفت: مبادلات تجاری از مرز در بستر سازوکارهای قانونی یک ظرفیت برای رازوجرگلان است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خراسان شمالی، رضا براتی‌زاده امروز _دوشنبه یازدهم دی_ در حاشیه بازدید سرزده از حوزه قضائی راز و جرگلان اظهار کرد: اختلافات خانوادگی، موادمخدر، تخریب اراضی ملی و منابع طبیعی و عبور غیرمجاز از مرز از جمله حوزه‌هایی است که در بستر بعضی مشکلات ساختاری و آسیب‌های فرهنگی و اجتماعی شکل می‌گیرد.

وی افزود: به منظور کاهش این موارد، ارتقای سازوکارهای پیشگیرانه و بازدارنده و تقویت روند اعمال نظارت‌ها ضروری است.

رئیس کل دادگستری خراسان شمالی با تاکید مضاعف بر ضرورت اصلاح قوانین موجود و تغییر نوع مجازات‌های پیش‌بینی شده خاطرنشان کرد: مدیران حوزه قضائی راز و جرگلان در شرایط فعلی با برنامه‌ریزی هدفمند و برگزاری نشست‌های مشترک تعاملی قضائی و انتظامی با مرزبانان در جهت اجرای موازین حوزه‌های پیشگیرانه به‌طور جدی‌تر ورود کنند.

براتی‌زاده با اشاره به امتداد ۲۰۱ کیلومتری مرز مشترک با کشور همجوار گفت: این طول نوار مرزی می‌تواند به عنوان یک ظرفیت بسیار مهم و ارزشمند و فرصت مناسب جهت مبادلات تجاری مرزنشینان از طریق مجاری قانونی و در سایه ایجاد زیرساخت‌های مناسب مورد توجه و بهره‌برداری قرار گیرد.

کد خبر 716525

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.