هشدار نارنجی هواشناسی خوزستان برای پدیده مه‌گرفتگی

مدیرکل هواشناسی خوزستان با اعلام هشدار نارنحی هواشنایی گفت: از فردا تا اواخر هفته جو نسبتاً پایداری روی استان خواهیم داشت که سبب وقوع مه و تجمع آلاینده‌ها در شهرهای صنعتی در این بازه زمانی خواهد شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا از خوزستان، محمد سبزه‌زاری امروز _دوشنبه یازدهم دی_ در جمع رسانه‌ها اظهار کرد: نقشه‌های پیش‌یابی طی امروز تأثیرات سامانه بارشی را بر روی استان نشان می‌دهند، این سامانه تا اواخر وقت سبب رگبار و رعد و برق، وزش باد متوسط و تندباد لحظه‌ای در بیشتر نقاط استان بویژه در در مناطق شمالی، غربی، شرقی، جنوبی و بخش‌هایی از مرکز و ارتفاعات استان خواهد شد.

وی افزود: بارش در ارتفاعات به صورت برف پیش بینی می‌شود، همچنین در این ایام با توجه به وجود رطوبت موجود در جو مه یا مه رقیق در برخی نقاط بویژه راه. های مواصلاتی دور از انتظار نیست.

مدیرکل هواشناسی خوزستان تاکید کرد: از فردا تا اواخر هفته جو نسبتاً پایداری بر روی استان خواهیم داشت که سبب وقوع مه یا مه رقیق و تجمع آلاینده‌ها در شهرهای صنعتی در این بازه زمانی خواهد شد.

هشدار نارنجی در پی مه‌گرفتی معابر

وی اضافه کرد: در شبانه روز گذشته اهواز و امیدیه با دمای ۲۳.۲ و دهدز با دمای ۷.۴ درجه سانتیگراد به ترتیب گرم‌ترین و سردترین شهرهای استان گزارش شدند علاوه بر آن حداقل دمای اهواز به ۱۲.۳ درجه سانتیگراد رسید.

با توجه با پیش‌بینی مه گرفتی و کاهش دید افقی در مناطق شمالی، غربی، جنوبی، شرقی و مرکزی استان بویژه جاده‌های مواصلاتی منتهی به شهر اهواز از اوایل روز سه شنبه تا ظهر پنج شنبه چهاردهم دی، اداره کل هواشناسی خوزستان هشدار نارنجی داده است که باید تمهیدات لازم جهت کاهش خسارات احتمالی ناشی از کاهش دید افقی و افزایش رطوبت و مه گرفته شود و از سفرهای غیر ضرور و صعود به ارتفاعات پرهیز کرد.

کد خبر 716517

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.