زنگ‌ مقاومت در مدارس اصفهان نواخته خواهد شد

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان گفت: زنگ‌مقاومت هم‌زمان با سالروز شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی در مدارس استان اصفهان نواخته خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان، محمدرضا ابراهیمی امروز _دوشنبه یازدهم دی_ ضمن تبریک ایام ولادت باسعادت حضرت زهرا مرضیه (س) و گرامیداشت سالروز شهادت سردار دل‌ها شهید سلیمانی اظهار کرد: برنامه‌های ویژه‌ای به مناسبت سالگرد شهادت حاج‌قاسم سلیمانی با محوریت دانش‌آموزی در حال برگزاری است.

وی با اشاره به اجرای بزرگ‌ترین رویداد دانش‌آموزی تحت عنوان پویش سراسری عمو قاسم به مناسبت چهارمین سالگرد شهادت سردار دل‌ها در شبکه شاد افزود: آثار دانش‌آموزان در قالب دل‌نوشته، عکاسی، نقاشی، کلیپ کوتاه و همخوانی سرود نسل آرمانی در تمام مدارس از نهم تا چهاردهم دی و برگزاری یادواره‌های شهدا در تعدادی از مدارس با طرح ملی «لاله‌های روشن» در راستای کنگره ۲۴ هزار شهید استان اصفهان و نواختن زنگ مقاومت در سیزدهم دی هم ویژه برنامه‌های سال جاری است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان ادامه داد: این برنامه‌ها با هدف ترویج مکتب شهید سلیمانی در میان نوجوانان و جوانان برنامه‌ریزی شده و خود دانش‌آموزان بهتر از شخص دیگری می‌توانند این فعالیت‌ها را انجام دهند و به همین دلیل نوجوانان و جوانان اجرا کننده طرح‌ها هستند.

وی تصریح کرد: اجرای پویش دانش‌آموزی میثاق با ولایت ویژه دانش‌آموزان تمتم مقاطع تحصیلی با رویکرد مسابقه کتاب‌خوانی فقط برای‌خدا، اجرای پویش نقاشی همگانی در دبستان‌ها، اجرای پویش اجتماع دختران حاج‌قاسم سلیمانی در چهاردهم دی در مصلی امام خمینی (ره) و انتخاب ۳۱۳ نفر از دختران نمونه از دیگر برنامه‌هایی است که به مناسبت سالروز شهادت حاج قاسم در حال اجرا هستند.

ابراهیمی گفت: هم‌زمان با سالگرد شهادت سردار رشید اسلام تعدادی از دانش‌آموزان و فرهنگیان استان نیز جهت زیارت مزار سردار دل‌ها به کرمان اعزام خواهند شد.

وی با اشاره به اثرگذاری متعدد و عدیده استان اصفهان در عرصه‌های مختلف خاطرنشان کرد: امسال دبیرخانه مسابقات دانش‌آموزی سراسر کشور را در برنامه خواهیم داشت و امروز مراسم افتتاحیه و از پوستر این آئین رونمایی خواهد شد و دانش‌آموزان سراسر کشور با محوریت اصفهان در برنامه‌های فرهنگی و هنری شرکت خواهند کرد و اختتامیه مسابقات فرهنگی و هنری نیز به میزبانی شهر گنبدهای فیروزه‌ای برگزار خواهد شد.

کد خبر 716512

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.