جریمه بیش از یک میلیون خودروی حادثه‌ساز در تهران

سرکلانتر پلیس بزرگراه‌های پلیس راهور تهران بزرگ گفت: از ابتدای فروردین تا پایان آذر سال جاری، بیش از یک میلیون و ۲۵۱ هزار خودروی حادثه‌ساز و متخلف در سطح شهر جریمه شده‌اند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، سرهنگ صفر عبادی اظهار کرد: طرح توقیف ساعتی خودروهای متخلف در بزرگراه‌های تهران به صورت جدی اجرا می‌شود و تخلفات رانندگان مشمول توقیف وسیله نقلیه آن‌ها کنار اتوبان می‌شود.

وی افزود: تخلفات حادثه‌ساز مشمول توقیف ساعتی از یک تا هشت ساعت است و بنری روی خودرو نصب می‌شود تا رانندگان دیگر هم علت توقیف را بدانند و ببینند. این طرح مدتی است که انجام می‌شود و در راستای تنبیه اجتماعی رانندگان متخلف است.

سرکلانتر پلیس بزرگراه‌های پلیس راهور تهران بزرگ با بیان اینکه از ابتدای سال جاری تاکنون ۱۷ هزار دستگاه خودرو در بزرگراه‌های تهران توقیف ساعتی شده است، خاطرنشان کرد: در ۹ ماه منتهی به آذر سال جاری یک میلیون و ۲۵۱ هزار دستگاه خودوری حادثه ساز اعمال قانون و ۳۴ هزار دستگاه خودرو نیز در پایتخت توقیف شده است.

عبادی با اشاره به تخلفات خودروهای سنگین تصریح کرد: با توجه به ماهیت تخلفات خودروهای سنگین در شهر تهران که منجر به تصادفات سنگین در سطح معابر می‌شود، پلیس نامحسوس برخورد با تخلفات این کاربران ترافیکی را به‌خصوص در مواقع شب و تاریکی هوا در دستور کار خود دارد و با آن به‌شدت برخورد می‌کند.

وی اضافه کرد: قانون‌گذار در ماده ۷ قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی این موضوع را پیش‌بینی کرده و تخلفات خودروهای سنگین را متفاوت‌تر دیده و آن را تشدید کرده است، پلیس نیز بر همین اساس مماشات نمی‌کند و با آن شوخی ندارد و به‌شدت با متخلف برخورد می‌کند.

سرکلانتر پلیس بزرگراه‌های پلیس راهور تهران بزرگ ادامه داد: در ۹ ماه منتهی به آذر سال جاری یک میلیون و ۱۷۰ هزار دستگاه خودروی سنگین که دارای تخلفات متعدد و مختلف در شهر تهران بودند توسط تیم‌های پلیس راهور تهران بزرگ اعمال قانون شده‌اند.

عبادی با تاکید بر اینکه در همین مدت دو هزار دستگاه خودروی سنگین به دلیل تخلفات توقیف شده‌اند، گفت: قانون‌گذار برای راننده خودروی سنگینی که سبقت غیرمجاز می‌رود ۱۰ نمره منفی در نظر گرفته، در صورتی که این موضوع برای خودروهای شخصی ۵ نمره است که علت آن شدت حوادث و میزان سنگینی تصادفات و تخلفات این کاربران ترافیکی است.

وی اظهار کرد: اگر مجموع تخلفات و نمرات منفی یک راننده خودروی سنگین به ۳۰ برسد، گواهینامه وی سه ماه و در مرحله بعد اگر ۲۵ نمره منفی دریافت کند، گواهینامه شش ماه ضبط می‌شود و اگر برای بار سوم باشد و به ۲۰ نمره منفی برسد، گواهینامه وی ابطال می‌شود و پس از یک‌سال باید دوباره همچون  سایر افراد در مراحل اخذ گواهینامه شرکت کند.

کد خبر 716509

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.