تخلیه فاضلاب در گلستان به‌صورت غیرمتعارف انجام می‌شود

مدیرکل محیط‌زیست گلستان گفت: تخلیه فاضلاب به‌صورت غیرمتعارف در استان وجود دارد و در صورت مشاهده، همکاران محیط‌زیست با این افراد برخورد قانونی می‌کنند.

محمدرضا کنعانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در گلستان اظهار کرد: تخلیه سپتاژ فاضلاب شهر گرگان طی سال‌های گذشته در تپه سوگله انجام می‌شد، اما مصوب شد تا سال ۹۷ انجام این کار به مرکز تخصصی پسماند در آق‌قلا انتقال پیدا کند و تاکنون تخلیه فاضلاب در این مکان انجام می‌شد.

وی با اشاره اینکه به‌رغم پیگیری‌های انجام شده برای سپتاژها تاکنون نتیجه‌ای حاصل نشده است، افزود: برخی افراد در مکان‌های غیرمتعارف همچون زمین کشاورزی به‌صورت غیرقانونی فاضلاب را تخلیه می‌کنند که تعدادی از آن‌ها توسط همکاران گشت و کنترل شناسایی و به مراجعه قضائی معرفی شدند.

مدیرکل محیط‌زیست استان گلستان با بیان اینکه مرکز دفع پسماند آق‌قلا به مدت سه ماه فاضلاب شهری را تحویل نمی‌گیرد، خاطرنشان کرد: طبق آخرین جلسه استانی مقرر شد این مرکز همچنان سپتاژ را تحویل بگیرد.

کنعانی با اشاره به اینکه محیط‌زیست ناظر است و متولی مدیریت سپتاژ نیست، ادامه داد: مسئولیت این موضوع با شرکت آب و فاضلاب استان است.

وی با تاکید بر اینکه تصمیمی در استان مبنی بر تحویل نگرفتن فاضلاب در سایت پسماند آق‌قلا نداریم، تصریح کرد: چنانچه تخلیه در آق‌قلا صورت نگیرد به‌صورت غیراصولی همچون بسیاری از شهرهای دیگر استان در مکان‌های نامتعارف تخلیه می‌شود که این خود یک چالش است.

مدیرکل محیط‌زیست استان گلستان گفت: میانگین تخلیه فاضلاب در کشور ۵۲ و میانگین تصفیه فاضلاب شهری در استان گلستان ۲۰ است، باقی فاضلاب نیز به صورت غیراصولی دفع می‌شود.

کنعانی افزود: چنانچه ماشین‌های فاضلاب‌کش به‌صورت غیرقانونی کار تخلیه انجام دهند با آن‌ها برخورد قانونی خواهد شد.

کد خبر 716504

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.