تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام مراکز آموزش فنی‌وحرفه‌ای کردستان در اولویت است

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان کردستان گفت: در سفر اخیر رئیس‌جمهور به استان کردستان، حوزه آموزش‌های مهارتی از مصوبات سفر خوبی برخوردار شد که یکی از اولویت‌های اصلی آن تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام مرکز آموزش فنی‌وحرفه‌ای استان است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کردستان و به نقل از روابط عمومی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان کردستان، اکبر محمدی امروز _دوشنبه یازدهم دی_ در دیدار با سیدعلی علوی، سرپرست اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان کردستان با تاکید بر اهمیت آموزش‌های مهارتی و نقش این آموزش‌ها در تسریع روند توسعه استان و کشور از طریق تربیت نیروی متخصص و کارآمد و کمک به بهره‌وری تولید اظهار کرد: گام نهادن در مسیر توسعه آموزش‌های مهارتی یک سرمایه‌گذاری مطمئن در راستای کمک به تضمین آینده کشور است.

وی افزود: سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان کردستان در طول سال به صورت مستمر در حال پایش و رصد وضعیت فضای کسب‌وکار است و در این بین این سازمان باور دارد که نقش آموزش‌های مهارتی به عنوان یکی از ارکان اصلی ایجاد شغل و کمک در جهت نگهداشت مشاغل موجود انکارناپذیر و حیاتی است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان کردستان با اشاره به وجود پروژه‌های نیمه‌تمام مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای در سطح استان تصریح کرد: در سفر اخیر آیت‌الله رئیسی به استان کردستان، حوزه آموزش‌های مهارتی از مصوبات سفر خوبی برخوردار شد که یکی از اولویت‌های اصلی آن تکمیل پروژه نیمه‌تمام مرکز آموزش فنی‌وحرفه‌ای دومنظوره شهرستان سقز است.

محمدی ادامه داد: تلاش دولت سیزدهم بر تخصیص کامل اعتبارات سفر رئیس‌جمهور جهت تکمیل این پروژه‌ها است تا مردم استان کردستان از این امکانات و تجهیزات برخوردار شده و گامی مهم در راستای توسعه آموزش‌های مهارتی در سطح استان برداشته شود.

وی اضافه کرد: اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان کردستان می‌تواند با تکیه بر امکانات و ظرفیت‌های موجود و برنامه‌ریزی جهت استفاده حداکثری از این منابع و با بهره‌گیری از نیروی متخصص و کارآمد خود که همان مربیان توانمند استان کردستان به عنوان سربازان صف اول مهارت‌آموزی هستند، تحولی عظیم را در راستای گسترش دایره خدمت‌رسانی به مردم استان کردستان ایجاد کند و سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان کردستان هم در این مسیر همچون گذشته حامی برنامه‌های توسعه‌ای در سطح استان است.

تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام مراکز آموزش فنی‌وحرفه‌ای کردستان در اولویت است

توجه روزافزون دولتمردان به مقوله مهارت‌آموزی

سیدعلی علوی، سرپرست اداره‌کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان کردستان نیز در این دیدار گفت: اداره‌کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان کردستان با بهره‌گیری از ۱۶ مرکز چارت‌دار دولتی و بیش از ۷۰۰ آموزشگاه آزاد فنی و حرفه‌ای، تیم‌های سیار روستایی، زندان‌ها، پادگان‌ها، مراکز جوار و بین کارگاهی، مراکز جوار دانشگاهی و صنایع و صنوف می‌کوشد تا بتواند به نیازهای مهارتی عموم مردم استان پاسخ دهد.

وی افزود: طی سال‌های اخیر شاهد توجه روزافزون دولتمردان به مقوله مهارت‌آموزی در سطح کشور و به‌تبع آن در استان فرهنگی کردستان هستیم که با همکاری همه دستگاه‌های اجرایی به‌ویژه استاندار و رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان کردستان، شاهد تصویب اعتبارات خوبی در سفر اخیر رئیس‌جمهور به استان کردستان بوده‌ایم.

سرپرست اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان کردستان ابراز امیدواری کرد: با تزریق این اعتبارات و تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام در حوزه آموزش‌های مهارتی شاهد توسعه بیش از پیش آموزش‌های مهارتی و ایجاد زمینه لازم جهت خدمت‌رسانی بیشتر به مردم استان فرهنگی کردستان باشیم.

کد خبر 716497

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.