اعطای بسته‌های تشویقی برای تجمیع اراضی خرد کشاورزی قزوین

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین از اعطای بسته‌های تشویقی با هدف تشویق کشاورزان به تجمیع و یکپارچه‌سازی اراضی کشاورزی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از قزوین، محمدحسین عطایی امروز -دوشنبه یازدهم دی- در دومین نشست کارگروه تجمیع و یکپارچه‌سازی اراضی کشاورزی که با حضور منصور ستوده مدیر شرکت سهامی آب منطقه‌ای استان، مدیر امور اراضی، مدیران ستادی و نمایندگان دستگاه‌های اجرایی استان برگزار شد، اظهار کرد: به منظور تشویق و ترغیب کشاورزان برای اجرای طرح تجمیع و یکپارچه‌سازی اراضی استان مشوق‌ها، بسته‌های تشویقی و حمایت‌های قانونی در نظر گرفته می‌شود.

وی با بیان اینکه تجمیع اراضی کشاورزی یک اقدام ثبتی برای صدور سند واحد در اراضی متصل و کنار هم است، افزود: تعداد زمین‌های موجود در کنار هم باید به حد نصاب برسد که لازم است این موضوع برای کشاورزان تبیین و تشریح شود.

رئیس کارگروه تجمیع و یکپارچه‌سازی اراضی کشاورزی استان قزوین ادامه داد: اجرای طرح تجمیع و یکپارچه‌سازی اراضی کشاورزی باعث توجیه اقتصادی کشاورزی، بهینه شدن فعالیت‌ها، افزایش بهره‌وری منابع، کاداستر و در نهایت توسعه پایدار بخش کشاورزی به همراه خواهد داشت.

عطایی تأکید کرد: مدیران جهاد کشاورزی شهرستان‌ها، امور اراضی و ترویج کشاورزی بایستی در رابطه با تجمیع و یکپارچه‌سازی کشاورزی اهتمام بیشتری داشته باشند و از روش‌های ترویجی و تشویقی استفاده کنند تا نهایتاً موارد در کارگروه تصمیم‌گیری و نهایی شود.

به گزارش ایمنا، در این نشست درخواست کشاورزان روستای آراسنج واقع در شهرستان بویین‌زهرا برای تجمیع زمین‌های کشاورزی به مساحت ۴۰۱ هکتار مطرح شد که مورد موافقت اعضای کارگروه قرار گرفت و برای تجمیع این میزان زمین مشوق‌های لازم در نظر گرفته شد.

کد خبر 716477

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.