صدور ۱۶۸ پروانه پایان‌کار ساختمانی در منطقه یک قزوین

شهردار قزوین از صدور ۱۶۸ پروانه و پایان‌کار ساختمانی در منطقه یک قزوین طی ۹ ماه امسال خبر داد.

مهدی صباغی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در قزوین از صدور ۱۶۸ پروانه و پایان‌کار ساختمانی در منطقه یک قزوین طی ۹ ماهه نخست امسال خبر داد و اظهار کرد: در ۹ ماهه سال جاری ۸۶ مورد پروانه ساخت و ساز و ۸۲ مورد پایان‌کار ساختمانی در منطقه یک شهرداری قزوین صادر شده است. پ

وی افزود: شهروندان قبل از درخواست صدور پایان کار باید به موارد ذکرشده در پروانه ساختمانی توجه داشته باشند، زیرا بازدید از ملک توسط ناظران عمران و شهرسازی برای اطمینان از اجرای دقیق مفاد پروانه و نقشه‌های ابلاغی به خصوص در موضوعات کاربری، مساحت و ارتفاع طبقات و غیره انجام خواهد شد.

شهردار قزوین با اشاره به فرصت‌های ساخت‌وساز و سرمایه‌گذاری در این منطقه، خاطرنشان کرد: این منطقه از مناطق با بافت فرسوده و کم‌برخوردار محسوب می‌شود، اما با این وجود دارای ظرفیت‌ها و فرصت‌های بزرگی برای ساخت‌وسازهای تجاری و سرمایه‌گذاری است.

صباغی ادامه داد: پایان کار ساختمان‌ها زمانی توسط شهرداری صادر می‌شود که تمام قوانین شهری و شهرسازی قید شده در پروانه ساختمانی رعایت شده باشد.

وی از ثبت مشخصات شرکت‌های طراحی و نصب آسانسور در پروانه‌های ساختمانی خبر داد و گفت: این اقدام در راستای ساماندهی فرآیند طراحی، نصب، بهره‌برداری آسانسور، تأمین کیفیت مطلوب فروش، نصب و راه اندازی آسانسور استان و تأمین منافع بهره برداران آسانسور صورت گرفته است.

شهردار قزوین افزود: عنوان شرکت‌های طراحی و نصب آسانسور در مرحله ترخیص نقشه‌ها جهت درج در پروانه‌های ساختمانی از سوی سازمان نظام مهندسی ساختمان معرفی خواهد شد. این موضوع مصوبه شورای فنی استان است که اکنون به مناطق ۴ گانه شهرداری قزوین ابلاغ شده است.

کد خبر 716472

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.