پایان تلخ نیم‌فصل جنجالی

تیم فوتبال سپاهان در شبی که کمک داور با پرچم شاید اشتباه مانع فرار از شکست این تیم شد صدر جدول را از دست داد تا متحمل سومین شکست متوالی شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، در چارچوب رقابت‌های هفته پانزدهم لیگ برتر فوتبال، امروز _دوشنبه، یازدهم دی_ از ساعت ۱۵:۳۰ تیم‌های شمس آذر و سپاهان در ورزشگاه سردار آزادگان قزوین به مصاف یکدیگر رفتند که این دیدار در نهایت با برتری تیم شمس‌آذر قزوین به پایان رسید.

بیشتر بخوانید: گل سپاهان مقابل شمس‌آذر صحیح بود

هفته پانزدهم لیگ برتر فوتبال، جام خلیج فارس

دیدار تیم‌های شمس آذر و سپاهان

ورزشگاه: سردار آزادگان قزوین

تماشاگر: حدود ۱۵ هزار نفر

گل‌:

رحمان جعفری (دقیقه ۶) برای شمس‌آذر

اخطار:

هومن ربیع زاده (دقیقه ۷۸) از شمس آذر

محمد کریمی (دقیقه ۷+۹۰) از سپاهان

ژوزه مورایس (دقیقه ۸۵ اخراج) از سپاهان

شمس آذر:

علیرضا جعفرپور، مهدی محمدی، محمدرضا رضایی، هومن ربیع‌زاده، حسین گودرزی (۸۴- مصطفی احمدی)، علی آزادمنش، پوریا سرآبادانی، صادق آلبوصبیح (۶۷- فراز امامعلی)، امیر محمد نسایی، علی اصغر اعرابی (۶+۹۰- محمد پاپی)، رحمان جعفری (۶۷- عیسی مرادی)

سرمربی: سعید دقیقی

سپاهان:

پیام نیازمند، محمد دانشگر، محمد قربانی، میلاد زکی‌پور، آریا یوسفی، محمد کریمی، برایان دابو، فرشاد احمدزاده، رضا اسدی، رضا شکاری (۷۶- عیسی آل کثیر) و شهریار مغانلو

سرمربی: ژوزه مورایس

داور: حمید حاج ملک

شرح بازی:

حساس‌ترین دیدار هفته پانزدهم لیگ برتر فوتبال در حالی آغاز شد که این شمس آذر قزوین بود که بازی را بهتر آغاز کرد. شاگردان سعید دقیقی که پرس از یک سوم دفاعی سپاهان را در دستور کار قرار داده بودند با انگیزه و شور خاصی بازی را آغاز کردند و پس از اینکه چند بار از سمت چپ روی دروازه سپاهان خطرساز ظاهر شدند بالاخره با ارسالی که از همان منطقه انجام دادند دروازه سپاهان را خیلی زود باز کردند.

سپاهان که در شوک دریافت گل زودهنگام بازی بود با ارائه یک بازی ضعیف چندین بار تا آستانه دریافت گل دوم هم پیش رفت اما درخشش پیام نیازمند مانع گلزنی مجدد شمس آذری‌ها در نیمه نخست شد. سپاهان که به سختی موفق به ایجاد موقعیت روی دروازه شمس آذر می‌شد تا انتهای نیمه نخست دو سه بار تا آستانه باز کردن دروازه شمس آذر پیش رفت اما بدشانسی یا درخشش دروازبان شمس آذر مانع گل تساوی شد.

در نیمه دوم سپاهان برای زدن گل تساوی به زمین آمده بود و میل به حمله و زدن گل از همان دقیقه نخست بازی در نیمه دوم در نوع حمله سپاهانی‌ها مشخص بود. در سوی دیگر اما شمس آذر هم با تراکم هوشمندانه در یک سوم دفاعی خود به سپاهانی‌ها فضا نمی‌داد تا مهاجمان خلاق این تیم صاحب موقعیت نشوند.

در نیمه دوم بر خلاف نیمه نخست این سپاهان بود که بازی بهتری به نمایش گذاشت و استحقاق زدن حداقل یک گل را داشت که این گل در آخرین دقایق بازی به ثمر رسید، اما کمک داور با پرچم آفساید این گل را مردود اعلام کرد تا حملات سپاهان بی نتیجه بماند و این شمس آذر باشد که در روزی که جو عجیبی علیه سپاهان در ورزشگاه سردار آزادگان به وجود آورده بود پیروز این میدان شود و بزرگترین خدمت را به در مدعی دیگر یعنی استقلال و پرسپولیس کند.

سپاهان با این شکست ۳۱ امتیازی ماند و صدر جدول را در آخرین هفته نیم فصل از دست داد.

شرح گل‌ها:

۰-۱ (دقیقه ۶- شمس آذر) - توپ ارسالی از سمت چپ در مرکز محوطه شش قدم سپاهان با ضربه سر شیرجه‌ای رحمان جعفری به گل تبدیل شد.

دقایق حساس:

دقیقه ۴- توپ ارسالی از سمت چپ در تیر دور با ضربه ناقص آزادمنش همراه شد اما توپ به طرز بسیار خطرناکی از کنار دروازه به بیرون رفت.

دقیقه ۲۳- توپ ارسالی از سمت چپ می‌رفت تا با اثر جعفری به گل دوم تبدیل شود اما نیازمند با واکنشی خوب توپ را دفع کرد.

دقیقه ۲۴- شوت محکم آلبوصبیح با واکنش عالی نیازمند دفع شد.

دقیقه ۳۰- توپ ارسالی از سمت راست به درون محوطه جریمه شمس آذر ابتدا با ضربه سر یوسفی همراه شد که به تیر عمودی دروازه برخورد کرد و در ادامه ضربه رضا اسدی را از روی خط دروازه برگرداندند.

دقیقه ۴۴- شوت سرکش رحمان جعفری را پیام نیازمند با واکنشی خوب راهی کرنر کرد.

دقیقه ۴۵- ضربه ایستگاهی زیبای رضا اسدی را جعفرپور از زیر تیر دروازه بیرون کشید.

دقیقه ۶۹- شوت محمد کریمی از پشت محوطه جریمه با برخورد به مدافعان شمس آذر به طرز خطرناکی از کنار دروازه به بیرون رفت.

دقیقه ۷۲- حرکت ترکیبی مغانلو و اسدی منجر به شوت مغانلو در موقعیت تک به تک شد اما جعفرپور با واکنشی عالی توپ را دفع کرد.

دقیقه ۳+۹۰- شوت کات دار زکی پور پس از برخورد به تیر عمودی دروازه شمس آذر با برخورد به اسدی به گل تبدیل شد اما کمک داور در تصمیمی گل را آفساید اعلام کرد.

 اتفاق ویژه:

در حالی که استقبال فوق العاده ای از این بازی شده بود در تصمیمی عجیب تماشاگران شمس آذر بدون فاصله امنیتی در کنار تماشاگران سپاهان قرار داده شدند که این موضوع در آغاز نیمه دوم موجب اعتراض سپاهانی‌ها و حتی تهدید به ترک زمین از سوی آنها شد. موضوعی که در نهایت با صحبت‌های ناظر ختم به خیر شد.

بهترین بازیکن:

رحمان جعفری زننده تک گل این دیدار بهترین بازیکن زمین بود.

کد خبر 716471

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.