تیگو 7 پرو پرمیوم مدیران خودرو +  بررسی مشخصات فنی خودرو Fownix Tiggo ۷ Pro

خودرو تیگو ۷ پرو پرمیوم محصول شرکت مدیران خودرو است، بررسی، معرفی، مشخصات فنی، امکانات رفاهی و طراحی ظاهری این خودرو مورد توجه خریداران است.

به گزارش ایمنا، شرکت مدیران خودرو سال‌ها پیش فعالیت خود را با عرضه محصولات برند چینی چری در کشور آغاز کرد و با گذشت زمان بر تنوع محصولاتش افزود. پس از افزایش تحریم‌ها در ایران کلیه محصولات برند چری برای مدتی در ایران با نام و نشان محصولات اقتصادی‌تر برند ام وی ام (MVM) عرضه شدند. از سال ۱۴۰۰ به بعد شرکت مدیران خودرو تصمیم گرفت که محصولات لوکس برند چری مثل تیگو ۸ پرو، آریزو ۶ پرو و تیگو ۷ پرو را با نام اختصاصی فونیکس FOWNIX در بازار ارائه کند. برند فونیکس از این پس نماینده محصولات لوکس، مدرن، و پیشرفته شرکت مدیران خودرو خواهد بود.

بررسی خودرو تیگو ۷ پرو پرمیوم

فونیکس تیگو ۷ پرو یک کراس اوور متوسط و پایین‌تر از تیگو ۸ پرو یکی از محصولات پر فروش مدیران خودرو است که از همان خط طراحی و استایل پیروی می‌کند. تیگو ۷ پرو پرمیوم علاوه بر داشتن خط جدید طراحی‌های چری، از مشخصات فنی قابل قبول و همچنین امکاناتی کامل بهره مند است و در بازار ایران موفق به کسب جایگاهی محبوب شده است. به تازگی تیپ پرمیوم از این خودرو شامل محصول جدید کمپانی فونیکس، تیگو ۷ پرو پرمیوم در حال ورود به بازار است که در بخش فنی و همچنین ظاهر و طراحی آن نسبت به نسخه قبلی تغییری نداشته اما امکانات و تجهیزات آن با نسخه قبلی متفاوت است. از جمله امکانات و ویژگی‌های جدید تیگو ۷ پرو پرمیوم می‌توان به سنسور نقطه کور، آینه الکتروکرومیک، سنسور باران، سنسور پارک، رادار خط خوان و هشدار برخورد از عقب اشاره کرد.

خودروهای کراس‌اوور

خودروی نیمه شاسی یا سی یو وی ( Crossover Utility Vehicle یا به‌طور مخفف CUV) از نظر شاسی‌سازی ترکیبی از خودروهای شاسی‌بلند و خودروهای هاچ‌بک است که در زبان عامیانه به آن‌ها «نیم شاسی» می‌گویند.

تیگو ۷ پرو پرمیوم

مشخصات فنی خودرو تیگو ۷ پرو پرمیوم

خودرو تیگو ۷ تیپ پرمیوم از نظر فنی با تیگو ۷ پرو هیچ تفاوتی ندارد. موتور بکار رفته در خودرو تیگو ۷ پرو از نوع ۱.۵ لیتری توربو شارژ با توان تولید ۱۵۶ اسب بخارو نهایت گشتاور ۲۳۰ نیوتن متر است. ظاهر و طراحی این نسخه نیز با نسخه قبلی یکسان بوده و تغییر نداشته است. مصرف سوخت خودرو در حالت ترکیبی ۸.۲ لیتر است. گیربکس تیگو ۷ پرو از نسل جدید نوع CVT ۹ سرعته بوده که قادر است توان موتور را با دقت و شتاب بالا در اختبار راننده قرار دهد. سیستم تعلیق تیگو ۷ پرو پریمیوم در محور جلو از نوع مک فرسون و در محور عقب از نوع پیشرفته چند اتصاله یا مالتی لینک است.

مشخصات فنی
محور محرک دیفرانسیل جلو
گیربکس CVT با ۹ دنده مصنوعی
حجم موتور ۱.۵ لیتر
پیشرانه ۴ سیلندر توربو شارژ
عملکرد فنی
قدرت ۱۵۷ اسب‌بخار
گشتاور ۲۳۰ نیوتن‌متر
سرعت ۱۸۵ کیلومتر برساعت
مصرف ترکیبی ۸.۴ لیتر در صد کیلومتر

تیگو ۷ پرو پریمیوم چه تفاوتی با تیگو ۷ پرو دارد؟

تیگو ۷ پرو پریمیوم، نسخه به روز شده تیگو ۷ پرو در ظاهر و طراحی هیچ تفاوتی با خودرویی که تاکنون به بازار عرضه شده است ندارد. اصلی‌ترین تغییر را می‌توان در نصب سیستم‌های جدید کمکی راننده دانست، سیستم‌هایی که می‌توانند سطحی از رانندگی خودران را برای تیگو ۷ پرو پریمیوم فراهم کند. این سیستم، مجموعه‌از کامل از سنسورها و رادارها و دوربین‌ها است که در هر لحظه، محیط اطراف خودرو را بررسی کرده و به راننده برای پیشگیری از وقوع تصادف و همچنین راحتی بیشتر در زمان رانندگی کمک می‌کنند. ت غییراتی که در تیپ جدید تیگو ۷ پرو شاهد آن هستیم همگی در بحث امکانات و تجهیزات هستند از جمله:

  • آینه الکتروکرومیک
  • سنسور نقطه کور
  • سنسور باران
  • سنسور پارک جلو
  • اداره‌ای ADAS
  • رادار خط خوان
  • هشدار برخورد از عقب

تیگو ۷ پرو پرمیوم

علاوه بر امکانات ذکر شده، در تیگو ۷ پرو پرمیوم آپشن هایی نظیر:

  • ۶ کیسه هوای ده نقطه‌ای
  • سیستم کنترل پایداری و کشش
  • دسته دنده الکترونیکی
  • دوربین ۳۶۰ درجه
  • دوربین دنده عقب داینامیک
  • کروز کنترل
  • سنسور نور
  • صندلی راننده ۶ حالته برقی
  • صندلی شاگرد ۴ حالته برقی
  • گرم کن صندلی‌های جلو
  • شارژر وایرلس
  • سیستم تهویه اتوماتیک دو کاناله
  • نورپردازی کابین
  • استارت دکمه‌ای و استارت خودرو به وسیله ریموت
  • ورود بدون کلید
  • سقف پانورامیک

ابعاد و اندازه‌های تیگو 7 پرو پریمیوم

تیگو ۷ پرو پریمیوم این کراس‌اوور محبوب مدیران خودرو در کلاسی متوسط با فضای کافی برای ۵ سرنشین به بازار عرضه شده است. این خودرو با طول ۴.۵ متر، عرض ۱.۸ متر، ارتفاع ۱.۷ متر و با فاصله محوری ۲.۷ متر، فضای مناسبی را در اختیار سرنشینان قرار می‌دهد.

کد خبر 716465

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.